torsdag 10 september 2009

Ugglor i höst garderoben!



Så är första höst plagget sytt! Min 5- åriga dotter fastnade för det här tyget med röda små söta ugglor på och både ville ha, och behövde, en långärmad tröja sydd. Sagt och gjort här är den! Just nu väntar jag som bäst på de nya molnen och lite andra nya tyger jag beställt. Till dess är det bara rota i tyg högarna och fortsätta på fyllningen av barnens höst garderober med de tyger som finns.

Tyg och mönster: Tyget inhandlades på sommar rea på Ohlssons tyger, mudd från Stoff och Stil och mönstret i storlek 116/122 har jag fått av Äppel Päppel.

Positivt: Att tröjmönstret verkar funka och att det gick rätt fort att sy den, tar mer tid att klippa inser jag...

Negativt: Inget egentligen. Möjligen att ärmarna blev lite långa men barn växer ju som bekant så det är ju inget problem!

3 kommentarer:

  1. Vad fin den blev! Har också det tyget fast i lila, gillar det också!

    SvaraRadera
  2. Ja, tyget är superkul, och hela tröjan är fint! vad bra när allt funkar som det skall.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails