tisdag 22 september 2009

En grön igelkott tröja...


...har sett dagens ljus. Känns som om jag är inne i ett tröj stim just nu, ett tag tyckte jag mest att jag sydde singoallor:) Nåja, idag har jag iallafall sytt ännu en raglan tröja i storlek 90 till lilleman. Denna gång i det härligt gröna tyget med bruna igelkottar från Mjuka tyger. Nu skulle det verkligen vara bra om jag hittade hans mörkbruna velour byxor!!! Men nej, fortfarande är de försvunna... I den värsta av världar får jag väl sy ett par nya när mina beställda tyger från Mjuka tyger anländer, de postades igår, så det lär väl inte dröja allt för länge. Det blev ingen live bild denna gång heller, lilleman ligger och sover middag febrig som han är. Typiskt nog däckade han i feber efter en veckan dagis inskolning:( Nåja, det är bara att hoppas att han piggnar till fort så inskolningen kan fortstätta. Tack och lov gick iallafall första veckan galant så vi får väl hoppas att det fortsätter så när han kan börja igen. Tur att jag inte börjar jobba förrän 5/10!


Mönster och tyg: Mönstret kommer än en gång från Åsa Lennartssons bok " Sy barnkläder i mjuka tyger" som jag faktiskt lånat på "biblan". Samtliga tyger kommer från Mjuka tyger.


Positivt: Att tröjan gick fort och lätt att sy! Sydde ingen mudd i ärmsluten denna gång så blir det lite variation och så slapp jag det krånglet:)


Negativt: Faktiskt inte ett dugg!

4 kommentarer:

  1. Fin! Jag ska sy en likadan själv, har precis fått hem igelkottarna :-)

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Och stackars lilleman! Hoppas han snart blir bättre. Här är vi också förkylda, båda töserna och jag, men inte sambon förstås! Han klarar sig alltid! :)

    SvaraRadera
  3. Jättefin tröja! Inte annat än att man blir lite sugen på att köpa in lite igelkottar....

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar tröja! Jättesnygg kombination! Har nog inte varit inne hos dig innan, lägger dig på min blogglista om det är okej!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails