fredag 25 september 2009

Små rosa moln...

När första omgången molntyger kom i sommras köpte jag aldrig något av de cerisa molnen eftersom jag har en viss förkärlek till att köpa unisex tyger. Sedan ångrade jag mig lite så nu när det var dags att beställa de nya molnen var jag tvungen att köpa en liten bit cerise också och det var ju tur för nu är de slut! Eftersom min äldsta dotter tycks vara på väg att lämna den värsta rosa perioden och hellre väljer andra färger fick det bli en tunika till 5-åringen istället och hon blev så klart glad och nöjd! Jag bestämde mig för att sy lime färgad mudd som kantning och lime grön fållsöm nedtill för att bryta av lite mot det rosa och det blev riktigt bra tycker jag.


Kolla så bra tunikan passar till de limegröna velour puffbyxorna jag sytt tidigare!


Mönster och tyg: Tunikan är sydd efter tröjmönstret jag fått av Äppel Päppel men jag har förlängt mönstret och gjort det vidare nedtill. Molnen kommer så klart igen från JNY design och mudden från Mjuka Tyger.


Positivt: Att tunikan passar så bra till "puffisarna" och att jag äntligen provade en ny dekorsöm till fållen.


Negativt: Att jag i min iver klippte ut två framstycken till tunikan och fick offra mer av det lilla tyg jag har kvar till att göra ett nytt bakstycke:( Nåja, det överblivna framstycket går ju att använda till en tröja eller så men det var ju inte riktigt det jag hade tänkt...

4 kommentarer:

  1. Oj vilket snyggt set! Vilken kanonkombo med grönt till det rosa tyget!

    Jag köper mina muddar på Gittes utanför Kristianstad. Länk finns på min blogg. Vet vad du menar, den ska vara den mest finribbade... Lycka till att hitta...

    SvaraRadera
  2. Jättefint och härliga färger!

    SvaraRadera
  3. Supersnyggt set. Hade min tjej också gillat skarpt, plankar kanske idén?!?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails