onsdag 23 september 2009

Byteshandel!


En kompis till mig brukar vara snäll och klippa håret på min 5-åriga dotter. Hon har inte världens mest komplicerade frisyr så det är så skönt att slippa betala dyra pengar för frisörbesök för hennes del och när hon klippt sig hos min vän är hon alltid så fin och glad och nöjd när hon kommer hem. Det där med betalning blir ju alltid lite knasigt när man hjälper eller får hjälp av vänner och bekanta men nu när jag börjat sy kom jag på det perfekta betalningsmedlet, jag erbjöd mig att sy något till hennes barn! Byteshandel är väl perfekt i sammanhanget tycker iallafall jag! Hur som helst ville hon gärna att jag skulle sy en röd molntröja till hennes son och så klart gjorde jag det på direkten nu när mina efterlängtade nya moln äntligen kommit. Det var ett tag sedan jag sydde i molntygerna nu så jag hade faktiskt glömt hur mycket jag tyckte om det! Dessa tyger är bara helt underbara och visst blir man glad av att se en röd molntröja! Hoppas nu bara mamma och lille F blir nöjda och att tröjan passar bra. Så var det första JuMel plagget som hamnat utanför familjen sytt, kanske blir det fler?


Mönster och tyg: Rött moln tyg från JNY design och tröj mönster i storlek 86/92 från Äppel Päppel dock förlängt på längden samt i ärmarna.


Positivt: Att tröjan syddes utan problem och att jag fått mina efterlängtade moln!


Negativt: Absolut inget, om nu tröjan passar mottagaren:)

6 kommentarer:

  1. Jättefin tröja!

    Och det här tyget är ju helt underbart, min favorit av färgerna är just detta röda.

    SvaraRadera
  2. Älskar det röda molntyget! Ångrar att jag inte beställde lite mer! Tröjan blev jättefin och jag är säker på att nya ägaren blir mer än nöjd!

    SvaraRadera
  3. Snyyyggt, vad duktig du blivit, så snabbt!!!

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg tröja i supersnyggt tyg! :-) Vilken bra grej med byteshandel! Sådant gillar jag med!

    SvaraRadera
  5. hihi, som på medel age tiderna, så här ska man kunna alltid göra, nu när vi galna tygaholica är så fatiga, att pengarna gör lite mycket ont. jag älskar molntyg, röda var superfin, och din tröja är superprofsig och snygg. En jumel plagg först men inte sist, nån dag ska göra en byte, om du har lust.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails