torsdag 24 september 2009

Mera moln...

Blev så ivrig igår när jag hade sytt lille F:s moln tröja att jag bara var tvungen att sy några fler moln plagg. Först ut blev en orange moln mössa som passar super super bra till min äldsta dotters Gneis jacka! Efter att ha sett Od Andulkys mer baggy variant av Made By Me:s möss mönster var jag också tvungen att testa och både jag och dottern blev väldigt nöjda med resultatet så sånna lär det bli fler av.

Dottern passade även på att beställa en röd moln tröja så en sådan har också blivit sydd, denna gång efter ett mönster från Ottobre 1/2009. Hon har inte haft tid att prova den ännu men jag hoppas att den ska passa bra.
Mönster och tyg: Moln från Jny design och möss mönster som sagt från Made By Me men är något förlängt och tröjmönster från Ottobre 1/2009 i storlek 128.
Positivt: Underbra tyg! Sömnaden flöt på och gick snabbt och lätt.
Negativt: Inget, om nu tröjan passar vill säga!

4 kommentarer:

  1. Jättefint! Ska nog också testa göra om mössmönstret lite !

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Finns en liten utmaning till dig hos mig! Men bara om du vill förstås!

    SvaraRadera
  3. Snyggt! De nya molnen är än så länge mina favoriter. Gult har jag dock inte, men den verkar så fin. Har precis dragit igång en syblogg jag med... Och, precis som du, efter att ha köpt fina kläder av andra flyttade det in en ny symaskin hos mig i slutet av sommaren. Fattar bara inte när jag ska hinna fota det jag syr, för jag hinner bara sy sena kvällar då det är kolsvart ute och dålig belysning inne :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails