fredag 11 september 2009

Svarta velour tights...





Så har jag äntligen kommit till skott och sytt ett par svarta velour tights till tunikan jag sydde i sommaras. Doris och Assar tipsade mig om att det finns många bra bas mönster i Ottobre 4/2004 och det stämde verkligen. Tack för tipset Kristin! I den hittade jag bla mönstret till tightsen och jag måste säga att modellen passade dottern jättebra! Jag gjorde några små ändringar bara bla la jag inte på någon sömnsmån när jag klippte ut dem och sedan gjorde jag dem ca 10 cm längre för att ha lite växtmån samt att jag ville göra en bred fåll nedtill. Vek in ca 5-6 cm och sydde fållen med tvillingnål, blev jätte nöjd med det!

Mönster och tyg: Velour från Mjuka Tyger och mönster i storlek 116 från Ottobre 4/2004.

Positivt: Att passformen blev så bra!

Negativt: Att midjeresår fållen inte blev helt bra på insidan den här gången heller men skam den som ger sig. Nästa gång kanske det blir perfekt och från utsidan ser det iallafall bra ut:)

1 kommentar:

  1. Hej!
    Snygga! Har faktiskt den tidningen hemma just nu, lånad av D & A :-). Gillar också det mönstret och konstigt det där med bredden på Ottobres mönster, men det är smart att skippa sömsmånen, det brukar jag också göra!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails