torsdag 1 oktober 2009

Söta små röda kaniner...


...att sova i har nu lilleman fått. Pyjamasen är sydd i det underbara kanintyget från Jny design. Synd att jag inte hade börjat sy ännu medan det fanns fler färger kvar att köpta av detta tyg för då hade det garanterat blivit mer sytt i det! Det finns väl eg inte så mycket att säga om denna pyjamas annat än att det gick felfritt att sy den. Byxorna är leggings från Ottobre 4/2004 och tröjan är samma raglan mönster från Lennartssons bok som jag tidigare sytt. Nytt för mig är att jag inte sydde kantband i halsen utan mudd och det gick bra det med, får nog göra det fler gånger. På byxorna sydde jag in resåren i en kanal av rött muddtyg och det funkade också bra.

Mönster och tyg: Kaniner från Jny design och mudd från Stoff och Stil. Byx mönstret är ,som sagt, leggings från Ottobre 4/2004 men jag ritade storlek 104 istället för 92 för att få dem lite vidare och sedan kortade jag av dem för rätt längd. Raglan tröja i storlek 90 från Lennartssons bok "Sy barnkläder av mjuka tyger".

Positivt: Att sömnaden flöt på utan missöden! Att jag provade sy mudd i halsen och resår kanal i byx linningen och att jag sydde lite stickningar på tröjan. Blev nöjd med alltihop!

Negativt: Att kanintyget är slut och att byxorna blev lite långa i benen. Nåja, mudden håller ju dem uppe och barn växer ju som bekant som ogräs!

5 kommentarer:

  1. Vilken lyx-pyjamas! ;-) Jättefin!

    SvaraRadera
  2. Underbar pyjamas! Lilleman kommer sussa som en prins i den!

    SvaraRadera
  3. Jättefint!! Denna kommer lilleman att sova skönt i ;)

    SvaraRadera
  4. Kul att du vill vara med :). Jag lägger två lotter från dig.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails