tisdag 6 oktober 2009

Härligt gula apor och lejon!

Först och främst tack för alla gratulationer till vår lille 2 åring och tack även för alla snälla kommentarer på mina tidigare inlägg! Det är så kul att läsa vad ni alla tycker och tänker om det jag sytt och dessutom är det inspirerande. Kul att ha fått "blogg vänner" att utbyta erfarenheter och tips med, speciellt när man som jag inte har någon i krokarna som delar mitt intresse. När jag tittar på min besöksräknare blir jag glatt överraskad över hur snabbt den tickat iväg, kanske är det snart dags för mig också att ordna en tävling?! Jag deltar ju glatt i andras...



Nu har jag hunnit med att jobba i två hela dagar och det känns faktiskt rätt okej! Jag kan dock konstatera att det hänt en hel del på jobb fronten på 2 år men jag ska nog komma ikapp så småningom. Hur som helst så har jag iallafall hunnit sy en tröja till sonen i Johanna Ahlards underbara apor och lejon tyg inköpt hos Jny design . Än en gång, vilket underbart tyg!!! Det är inga konstigheter med tröjan, jag har använt mitt vanliga tröjmönster som jag fått av Äppel Päppel och sömnaden flöt på bra utan missöden. Tack och lov! Kantbandet fick bli rött med tanken att tröjan ska passa både till de röda frotté byxorna och de bruna velour byxorna jag sytt tidigare. Här nedan ser ni tröjan ihop med brallorna.



Om ni tycker byxorna ser lite trista ut så kan det bero på att de i princip var på väg till tvättkorgen efter ett par dagar på dagis:)

12 kommentarer:

  1. Jättefin tröja. Apor-Lejontyget är så fint, såg att det är slut hos JNY nu. Hann aldrig beställa något :(

    SvaraRadera
  2. Jättefina tröja! Riktigt snyggt med det röda till det gula!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar tröja! Fint tyg, och fint med det röda till.

    SvaraRadera
  4. Tröjan är jätte fin! Jag har inte riktigt gillat det där trycket tidigare men du fick mig på andra tankar =)

    SvaraRadera
  5. Superfin tröja! Jättesnyggt med röda kantband till det gula! Önskar jag hade köpt mer av apor/lejon-tyget. Skönt att det känns OK med jobbet också! Jag toktrivs på mitt jobb och det känns nästan som om jag aldrig varit därifrån! :)

    SvaraRadera
  6. Så himla snyggt med det röda till!!!

    SvaraRadera
  7. Jättesnyggt! Rött och gult är jättefint tycker jag (mina skånska gener i exil livas upp ;-) )
    Så där fina är inte mina 2 åringas byxor ens efter en timme på dagis, riktiga små grisar är de!
    Skönt det känns bra på ditt jobb! Själv räknar jag ned till pensionen, vaaaantrivs.

    Bra du hinner sy så vi får njuta av din sömnadskonst trots arbete!

    SvaraRadera
  8. Vad snyggt det blev med rött till!!!

    SvaraRadera
  9. Det där tröjtyget är ju bara för gulligt! Ser att vi har barn i ungefär samma ålder att sy till! Kul!

    SvaraRadera
  10. Jättesnygg tygkombo. Grämer mig lite för att jag bara beställde en färg, och väldigt lite dessutom, av apor och lejonen....

    SvaraRadera
  11. Superfina kläder!!!
    Jag har satt ihop två olika mönster till min mössa. Du får självklart det om du vill! ANnars är det nog enklast att slakta en mössa man är nöjd med, tycker det är lite halvklurigt att testa sig fram med mössmönster...

    SvaraRadera
  12. Så mycket fint du syr! Önskar att jag vågade mig på att sy i trikå snart, blev ännu mer sugen på det när jag tittade in här.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails