lördag 3 oktober 2009

Äntligen pirater!!!

Så här glad ser min älskade 5-åring ut när hon äntligen äntligen fått sin efterlängtade pirat tunika! Stackarn har av olika skäl fått vänta ända sedan i sommras när lillebror fick sin pirat t-shirt. Men, men "den som väntar på något gott..." heter det ju... Tunikan är sydd i samma modell som jag använde till den rosa molntunikan men denna gång gjorde jag kantningen i ärmsluten tightare så att ärmen blir lite puffig. Som alla förstår så är tunikan sydd i Johanna Ahlards fantastiska pirattyg. Inget plagg blir det andra likt när man avänder detta tyg! Dotterns enda önskemål vara att få kaninen i utkikstornet fram så så fick det bli!


Tunikan fram och ...


tunikan bak...



Sist men inte minst kommer här en bild på vår goa och glada lillebror som fyller 2 år idag!


Vart har dessa två år egentligen tagit vägen undrar vi?! Vi har firat med tårta och paket på förmiddagen och nu vilar han middag. Hade något svårt att komma till ro efter allt firande. När han vaknar ska vi till farmorsmor på 95-årskalas!!! I morgon fortsätter Melvins kalasande för då kommer släkt och vänner hit och firar med oss. På måndag är det dags för mig att börja jobba igen efter drygt två års föräldraledighet. Känns både spännande, roligt, trist och tråkigt! Sista föräldra ledigheten är slut och det är en tid som aldrig kommer igen men med tre barn har vi mycket spännande och roligt att se fram emot också. Hoppas bara jag kommer att hinna med att sy och blogga lite även fast jag jobbar!


9 kommentarer:

  1. Hela inlägget är alldeles för söt, tårtan kan äta up, men de två är jag mest sugen på, så gulliga! finfin pirat-tunika, grattis till en glad och redan 2 lillebror. kram!

    SvaraRadera
  2. grattis till lillkillen! gillar verkligen den där tröjan! och pirattyget är för härligt! synd att jag har inköpsstopp på tyg nu... roligt att din dotter sett fram så mycket efter ett plagg i det tyget. lycka till på måndag!

    SvaraRadera
  3. Åh så fint pirattyget blev på ett så stort plagg! Underbart :-) Grattis till din store lillkille också. Det var väldigt fint att matcha röda moln med kanintyget.

    SvaraRadera
  4. Jättefin piratklänning! Grattis till 2-åringen i efterskott!

    SvaraRadera
  5. Vilken superfin pirattjej du har! Förstår hon blev glad!
    Grattis till söta lillebror! Våra lillebröder fyller 2 om lite mer än en månad, usch vad tiden gått fort!

    Lycka till på jobbet imorgon!!! Jag är inne på min 4:e vecka nu och det suger musten ur en med heltid och 3 barn, men snart hittar man (väl) rutiner och tillvaron flyter... Hoppas jag.
    Lycka till hälsar Madeleine

    SvaraRadera
  6. Grattis till lille Melvin! Så fin tjej du har i sin fina pirattunika! Stort lycka till på jobbet i morgon!

    SvaraRadera
  7. Grattis till lillen, eller storen kanske man skulle säga. Vilken tårta!!!!
    Jättefin klänning, super!!

    SvaraRadera
  8. Stort stort grattis!!! Jättefin tjej i jättefin tunika!!

    SvaraRadera
  9. Jättesöt klänning! Förtsår att hon blev nöjd. Grattis till 2åringen i efterskott!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails