torsdag 29 oktober 2009

Färdig beställning!

Så har jag sytt färdigt äldsta dotterns beställning på en turkos tunika med thigta ärmar och svarta velour tights och här ser ni resultatet! Hon ville så gärna ha en svart blomma på, och ärligt talat var jag nervös att jag skulle förstöra hela tunikan när jag sydde dit den, men det gick faktiskt ganska bra. Blomman blev lite lite bubblig i kanten och det berodde så klart på att jag inte hade något, vad det nu heter?, att ha under applikationen när jag sydde dit den. Men har man ingen syaffär i stán så har man inte, och har man inte tid att vänta på post leverans så har man inte ,och då får man göra så gott det går... Idag har iallfall vår nya och enda galleria öppnat och i den finns Ohlssons tyger så nu kanske jag kan inhandla diverse sy grejor jag saknar där?
Så här ser tunikan ut tillsammans med de svarta tightsen och...

...så här ser den ut på vår nöjda största storasyster! Kan tillägga att kläderna blev klara lagom till att M skulle ge sig iväg på taco/film kväll med några tjejkompisar och de åkte på direkt, det måste väl vara ett gott betyg?


Mönster och tyg: Denna gång har jag utgått från mitt eget tunika mönster i storlek 128 men kapat ärmarna och satt på långa randiga muddar.Denna gång sydde jag på en kanal runt halsen av samma tyg som muddarna och trädde in resår. Blev rätt nöjd med resultatet. Mönstret till tightsen kommer från Ottobre 1/2009 i storlek 128 men förlängda och klippta utan sömsmån. Samtliga tyger kommer från Mjuka tyger. Kan tillägga att den turkosa färgen är betydligt mer turkos i verkligheten än vad den ser ut på dessa bilder.


Positivt:Attdet gick fort och bra att sy om man borser från applikationen. Att dottern tyckte att det här är det bästa jag sytt till henne!


Negativt: Att jag inte hade allt jag hade behövt för att få till applikationen bättre:(

13 kommentarer:

  1. Vilket fint set.
    Kan rekommendera Bibbi när det gäller sytillbehör.Otroligt bra priser och supersnabb leverans.

    SvaraRadera
  2. Vad fint det sitter på dottern. Jag förstår att hon ville ha det på sig med en gång. Jag kan precis som F.A.E rekommendera Bibbi. Hon är snabb, trevlig och billig.....en riktig pärla!

    SvaraRadera
  3. Supersnyggt! Köp lite Totally Stable av Bibbi, hon är bäst!!! :-)

    SvaraRadera
  4. Så himla fint! Vad glad hon ser ut i sina fina kläder, tjejen! Imorgon är jag ledig, tog extra ledigt nu när det är höstlov. Skönt! Ska nog också försöka bege oss ut i skogen i morgon med lite korvgrillning! Det lät så mysigt! Hoppas ni får en skön helg!

    Kram /Lina

    SvaraRadera
  5. Ett jättefint set. Din flicka blev kanonfin i det.

    SvaraRadera
  6. "Det bästa du sytt till henne" är väl ett väldigt bra omdöme ;)Blev jättefint! /Linn

    SvaraRadera
  7. me like, superfina, dina två är helt underbara och gulliga. prova bibbi för hon är den bästa på vilket sät som helst. kram!

    SvaraRadera
  8. Så underbar tunika! Förstår att hon blev nöjd!!

    SvaraRadera
  9. Flotte klær og skjønne barn :)

    SvaraRadera
  10. Vad söt! Applikationen ser ju jättebra ut, och fint med muddarna. Förstår att hon blev nöjd, lilla kunden...

    SvaraRadera
  11. Hej! Nej, inte är man väl för stor för stjärnor när man är 5???!!! Min stora tjej är snart 9 och hon gillar det i alla fall!!!

    Jag kan skicka dig en bit totally stable så får du testa, om du vill!? Det är verkligen superbra!

    Hoppas ni haft det gott nu när du varit ledig! Nu är det dags för jobb igen i morgon...suck! Ha det så gott! Vi hörs!

    Kram /Lina

    SvaraRadera
  12. Tusen tack för ditt svar :-)! Jag har provat på just det sättet, undrar vad jag gjorde för fel... Ska genast prova igen (eller så fort jag får tid ;-)!!
    /Anna

    SvaraRadera
  13. Går så bra så... Jag lägger till dig på min lista ikväll, nu ska jag koka makaroner åt barna!!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails