lördag 10 oktober 2009

Härligt höstig orange moln singoalla!

Så är jag inne på min första helg efter min första arbetsvecka! Det har varit en lugn vecka på jobbet, men med mycket nyheter att ta in för mig som varit borta därifrån så länge. Hur som helst så kändes det skönt med fredag i går och jag passade på att göra klart äldsta dotterns singoalla tunika som jag påbörjat under veckan. Rätt skönt att koppla av en stund vid symaskinen även efter en arbetsdag! Det är inga som helst konstigheter med denna singoalla. Jag har använt samma mönster som till singoalla klänningarna jag sydde i sommras men kortat av det så att det blev en tunika och ritat ut långa ärmar istället förde korta. Jag hade egentligen tänkt mig att ärmslut och halsringning skulle vara bruna men jag hade för lite mudd och inget bra brunt tyg som passade så tunikan fick bli helt i Jny desgins underbara orangea moln tyg. Det orangea tyget är en av mina favoriter av molnen, men alla är jätte fina så det är svårt att avgöra vilken som är bäst:)



Mönster och tyg: Singoalla mönstret jag fått av Äppel Päppel men av kortat på längden och förlängt i ärmarna. Storlek 128.



Positivt: Att det blev något sytt till äldsta dottern och att molnen är så underbara både i färg och kvalité.



Negativt: Inte ett dugg! Inget trassel och inget strul överhuvudtaget!

5 kommentarer:

  1. Vad fin, vilken härlig färg!!

    SvaraRadera
  2. Mysig ser den ut! Ja, det tar på krafterna att komma igång på jobbet! Men det känns bra mycket bättre redan i dag andra dagen. Bortsett från att min dator plötsligt "brann"(gav upp och luktade bränd plast) mitt i arbetsdagen...

    SvaraRadera
  3. Jätesöt. Köpte själv tyget på symäsan!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails