tisdag 20 oktober 2009

Här var det stjärnor!

Jag tycker som sagt inte att det är så lätt att hitta tyger som passar lite äldre barn men ett som funkar på både stora och små är detta fina tyg från Jny design. Äldsta dottern är väldigt förtjust i turkost så det var ett givet val av färg när jag beställde tyget för att sy denna tunika till henne. Använde samma mönster som till pussel tunikan jag sytt åt henne tidigare men den här gången använde jag tvillingnålen när jag fållade och sydde kantband runt halsringningen. Tyvärr tycker jag, som många andra, att det är svårt att få till kantningen fin på insidan av plagget. Denna gång blev det extremt fult på insidan bak men jag orkar helt enkelt inte sprätta och göra om när det iallafall ser fint ut på utsidan. Less blir jag ändå, för jag är rätt petig av mig, men nästa gång ska jag prova någon annan variant på kantning så får vi se om det går bättre...


Mönster och tyg: Tyg från Jny design mönstret är delvis egenkomponerat.


Positivt: Att tyget är så fint och att tunikan passar bra.


Negativt: Som sagt att kantningen blev ful på insidan:( Kanske skulle tunikan ha varit lite vidare i modellen för att bli mer som en tunika, nu blev den lite mer som en tröja. Nåja, dottern är nöjd så då borde väl jag också vara det?!

5 kommentarer:

  1. Jag tycker den blev jätte fin =)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker den blev jättefin, och baksidan av halslinningen ser ju ingen ändå. Fast det är inte så kul när man själv stör sig på det. Jag gör likadant själv, ibland kommer tyget ut från under kantbandningen och bubblar sig på baksidan (jag är usel på förklaringar). Men sprätta orkar jag dock inte....

    SvaraRadera
  3. Tycker absolut att du ska vara supernöjd med den här fina tunikan! Underbar! Har inte beställt det tyget, men blev väldigt sugen nu! :)

    SvaraRadera
  4. Vad fin den blev. Visst är det tråkigt att sprätta, så jag hade gjort likadant. Den är ju helt perfekt på rätsidan och vem kollar baksidan annat än vi "sytokiga".

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails