tisdag 10 november 2009

Man kan tro att vi snöat in...

...på den här typen av tunika men ända sedan jag gjorde den första i Jnys apor och lejon tyg så är det här både min och döttrarnas favorit modell på tunika! Denna är till 5-åringen och är sydd i härlig röd velour med orange blommor frånMjuka Tyger. Samma tyg finns även på Ohlssons tyger såg jag så blir jag sugen på mer av detta eller varianterna med stjärnor eller prickar så är tyget tom någon krona billigare hos Ohlssons. Nu ska jag ta och klippa ut en likadan till äldsta dottern men i stjärntyg i stället, resultatet kommer väl så småningom...

Mönster och tyg: Mönstret är mitt eget i storlek 116. Velour från Mjuka tyger och mudd från Stoff och Stil.

Positivt:Att tyget är härligt mjukt och skönt och att modellen är så fin!:)

Negativt: Inte ett dugg denna gång! Skulle vara att jag är hemma med sjukt barn, dvs en hostig lillebror, men det har ju inget med sömnaden att göra!

8 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med tunikor! Den här blev kanonfin den också! Härliga glada färger!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om att modellen är jättefin. Jag förstår att den är en favorit hos dina tjejer.

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Gillar både färgval och modellen med långa muddar!

    SvaraRadera
  4. åh, den är grym, färgerna och tyget som käns så skön t.o.m. på bilden, och den modell med långa muddar är min allra favvo. gud vad fint!

    SvaraRadera
  5. Superfin, tyget ser läckert ut!! Hoppas lillebbror blir bättre snart...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails