torsdag 19 november 2009

Ännu en mössa...

...har blivit sydd! Denna gång är det lilleman i familjen som fått ytterligare en mössa. Tjejerna har också lagt in beställningar så fler lär det bli efter hand:) Det finns egentligen inte så mycket mer att säga om denna mössa annat än att jag gillar modellen och mönstret som jag fått av Doris och Assar. Tack igen! Nu ska jag ta och klippa till, och kanske sy, lite muddar till en pyjamas som snart ska färdigställas. Ha en trevlig kväll allihop!

Mönster och tyg: Mönstret är som sagt Doris och Assars , natt tågs tyget från Jofotex och den gosiga fleecen inuti kommer från Stoff och Stil.

5 kommentarer:

  1. Jättefin mössa! Gillar modellen och tyget är jättefint, har inte köpt något tågtyg ännu (är ju med i novemberutmaningen ;-) men det kanske får bli en bit i alla fall så småningom.

    SvaraRadera
  2. Ååh, vad jag längtar efter nattågen!!! Vilken fin mössa!! Nu är jag och overlocken bättre vänner. Så det är nog inte så svårt ändå...

    SvaraRadera
  3. Jättefin, det blir nog lite tåg beställda hit med snart....

    SvaraRadera
  4. Jättefin mössa som kommer att värma gott på små öron i vinter :)

    SvaraRadera
  5. Supersöt mössa! Fin modell! Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails