fredag 16 april 2010

Sista djungeln...

...har gått åt till en mössa och en scarf till sonen. Hade lite svårt att hitta ett tyg som passade tillräckligt bra till hans gröna Pop jacka då jag kom på att jag hade en liten bit kvar av Jnys härliga djungeltyg. Lite var just rätta ordet för om jag inte hade använt brun jersey på insidan av mössan hade tyget inte räckt till scarfen... Kul med ett matchande set tycker jag. Sydde ju en scarf till dottern tidigare som jag fållade med tvillingnål men denna gång fick jag för mig att jag skulle fålla med en dekorsöm istället. Måste nog säga att jag tycker den förra blev finare så nästa gång blir det fåll med tvillingnål igen.


Mönster och tyg: Djungel och brun jersey från Jny design. Möss mönster från Made By Me och scarfen är tillklippt på fri hand.


Positivt:Att sonen fått matchande "tillbehör" till sin vår jacka! Att det är vår och jag får sy vår mössor:)


Negativt: Att djungeltyget är slut utan att sonen fått en tröja av det. Det blev iof en tunika till dottern istället... Frågan är om jag ska kunna låta blir att beställa mer?!

3 kommentarer:

  1. Vink vink från din fan club i Stockholm! :-) Kul att grabben fick matchande tillbehör till vår jackan. Jag letar som en tok efter en grön Pop jacka från förra året då sonen växt ur sin under vintern, och det utan att fråga om lov! ;-)

    Hälsningar Madeleine

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt. Tänkte höra med dig vilka mått du använder när du syr scarfar samt om du syr dem dubbla? Tack på förhand och ha en fortsatt trevlig helg.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails