lördag 6 februari 2010

Slutligen har djungeln flyttat in...

...även hos oss! Jag hade verkligen goda ambitioner att låta bli att köpa djungel tyget men efter att ha sett allt fint som sytts runt om i stugorna föll jag till föga och beställde bara en liiiten bit sist jag beställde från JNY. Tänkte att jag iallafall skulle sy en tröja till lille man eftersom att jag trodde att ingen annan i familjen skulle vilja ha nått i tyget. Men så fel jag hade! Den som blev mest sugen var helt otippat 6-åringen och här är hon i sin nya djungel dräkt!

Eftersom jag sytt otaliga tights och tunika set till henne under vintern tog jag i lite och sydde detta set med lite längre ben och ärmar så att hon med största sannolikhet kan ha den nu och även till hösten. Känns som att det börjar bli dags att ge sig in på att sy lite mer sommriga kläder nu så att man inte helt plötsligt sitter där utan sommar garderober... Sommaren känns i och för sig rätt avlägesen nu med all snö och kyla men vårvintern har en tendens att gå fort så snart har den både varit och farit utan att man har hängt med.


Mönster och tyg: Samma gamla vanliga tunika mönster i storlek 122 och tights från Ottobre 1/2004 i storlek 116 men med förlängda ben. Gjorde som sagt både tunika och tights lite längre i både ben och ärmar än tidigare. Djungel tyg i jersey och röd jersey från Jny design, resår och storleks etiketter från Bibbi.


Positivt: Jag lät mig inspireras av Krumelej och sydde en röd kant nedtill på tunikan. Dels för att jag tycker att det är snyggt och dels för att tunikan skulle bli längre. Jag sydde den röda kanten dubbel för att det skulle bli lite tyngd nedtill och inte så sladdrigt och det blev hur bra som helst om jag får säga det själv.


Negativt: Inget! Kanske skulle ha köpt lite mer djungel men än är ju inte det för sent:)

10 kommentarer:

  1. Superfin! Snyggt med det röda nedtill, och på ärmarna. Vad är det för mönster till tunikan? Kul att tjejjan din vill ha kläderna, jag börjar bli orolig att Jade ska sätta sig på tvären vad det gäller kläder... Just nu duger det så länge det är rosa, och du kan ju gissa hur mycket rosa hon har i sin garderob...

    SvaraRadera
  2. Vilket mysigt set! Håller med om att det blir himla läckert med röda randen, den måste jag prova!

    SvaraRadera
  3. vad söt! hon är verkligen en modell, och kläderna sitter perfekt på henne. djungel och alla jny är sp fina, men du gör tyget finare när du syr nåt av, kramar i massor.

    SvaraRadera
  4. Jättefint set! Och vad söt hon är tjejen! Väldigt fint med röda kanten och de röda ärmarna!
    Trevlig lördagkväll!

    SvaraRadera
  5. snyggt!! jag har inte köpt något djungeltyg... får väl se hur länge jag klarar mig :)

    SvaraRadera
  6. Härligt snyggt, särskilt i kombination med rött, och extra kul att tyget föll sexåringen i smaken. Jag har precis gjort en beställning på en liten bit jungeltyg jag med trots andra löften till mig själv, men när jag beställde enfärgad jersey slank det med (nackdelen med enhetsporto :) ) Jag tänker vår- och sommarkläder - längtar efter varmare tider!

    SvaraRadera
  7. Vilket läckert set! Fint med den röda randen nertill på tunikan och med röda ärmar. Får nog börja köpa mig Ottobre-tidningar för de verkar ha bra mönster. Du syr tjusiga kläder, lägger upp dig som länk på min nystartade blogg! :-)

    SvaraRadera
  8. Så fin hon blev! Snyggt med den röda kanten! Då slipper man ju fålla också...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails