söndag 28 februari 2010

Färdig beställning!

Äntligen har jag sytt klar min första "riktiga" beställning! Ja, iallafall är det min första beställning från någon annan än de i min närmaste bekantskapskrets. Om denna klänning faller beställaren och hennes dotter i smaken så ska det faktiskt flytta ända till huvudstaden. Kul! Den söta tjejen som ska ha klänningen är mitt emellan mina döttrar i ålder och även i storlek. Hon är både lite nättare och lite kortare än min dotter på bilden men jag tror och hoppas att klänningen ska passa henne iallafall. Ärmarna är kanske lite i längsta laget men eftersom de långa muddarna är så pass tighta så tror jag inte att det är något som stör. Hoppas jag iallafall! Nu är det bara att posta iväg klänningen och hoppas på att både beställaren och den unga damen ska bli nöjda!!!





Några fler bilder på klänningen!










Mönster och tyg: Eget tunika mönster i storlek ca 128 förlängt till klänning längd enligt önskemål från beställaren. Turkos velour från Jny design, randig mudd från Mjuka Tyger.


Positivt: Att klänningen är klar för leverans, har väntat på både tyg och overlock! Att jag varit modig och sytt en applikation till någon annan än mina egna barn fast än jag känner att jag behöver träna mer på applikationer...:)


Negativt: Att jag som vanligt inte är 100% nöjd med applikationen:( och att ärmarna möjligen blev lite för långa...

8 kommentarer:

  1. Åh den är UNDERBAR!!! Jag är helt säker på att vi blir supernöjda med den, har lust att väcka dottern som hade så svårt att somna bara för att jag vill visa henne BUMS! Ärmlängden kommer att bli kanon, vi gillar långa ärmar (och stora skor) både hon och jag. ;-) Modigt att du sydde applikationen fast du först inte ville, jag tycker den ser jättefin ut! Heja dig!
    Tusen, tusen tack!

    Hälsar Madeleine

    SvaraRadera
  2. du är absolut en duktig kämpare, kommer flera beställningar och överlocken och du ska sova tillsammans. nej inte så, men du kommer att älska henne, och sova med din man, det gör jag, hehehe

    SvaraRadera
  3. Superhärlig! Jag brukar alltid göra lite längre ärmar än mönstret, då håller kläderna längre.

    Bästa hjälpmedlet för applikationer är att använda totaly stable, men det kanske du redan gör. Applikationen ser toppen ut tycker jag :-)

    SvaraRadera
  4. Jättefin, jag ska också prova på muddärmar när det blir vinter här, ser himla snyggt ut. Applikationen blev fin, jag tycker du ska vara nöjd!!!

    SvaraRadera
  5. Jättefin klänning! Härliga färger! Så klart de blir nöjda!

    SvaraRadera
  6. Visst är det nåt speciellt med den där allra första beställningen! Grattis till det och till ett lyckat resultat!

    SvaraRadera
  7. Kul med första beställningen - blev ju superfin!

    Tack för tipset om pyjamasmönster hos mig. Tänkte bara säga att Meedom har ett heldräktsmönster i stl 98. Jag har använt det i stl 86 på min pojk och det var ganska stort i stl. Jag kan rita av åt dig om du inte har Meedom själv!

    SvaraRadera
  8. Jag tycker att du ska vara jättenöjd och det är jag övertygad om att beställaren också blir. Jag kom på att jag glömt svara dig angående förstärkningen av tryckknappar på body. Jag fäster bara en liten tygbit på baksidan så att knappen har lite tjockare tyg att jobba med.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails