söndag 7 februari 2010

Bebis elefanter i ny snön...

Så där ja, nu har jag äntligen fått chansen att sy ett bebis plagg eller rättare sagt två. Dessa byxor är en del i en beställning som jag fått till en liten 4 månaders tjej. När hennes mamma var här för att välja tyger började vi även prata om att bebisar har en tendens att dregla rätt mycket under mer eller mindre lång tid och att haklappar är så trista. Dregglisar är ju knappast något nytt, speciellt inte i syblogg världen, men nu har jag iallafall sytt min första och jag blev riktigt nöjd med den. Hoppas att både den och byxorna ska passa den lilla damen och att mamman ska bli nöjd.

Byxorna ficka en riktigt lång mudd i både benslut och midja så användningstiden lär bli lång!


Mönster och tyg: Byxan är ett delvis omgjort mönster från Ottobre 1/2009 i storlek 68, bla skulle det vara resår och inte mudd i midjan men mudd är ju så prefekt till små bebis magar. Dregglisen klippte jag ut lite på frihand. Samtliga tyger kommer från Jofotex och tryck knappen från Bibbi.

Positivt: Att det var kul att sy bebis kläder och att sömnaden flöt på utan problem. Tack och lov att jag inhandlat en Prymtång, det är ju en fröjd att sätta dit knapparna med den! Inte för att jag provat nått annat sätt men ändå:)

Negativt: Inget! Möjligen att jag tycker att det är så svårt att ta betalt för det jag gör...

10 kommentarer:

  1. Urfint! Snyggt med den randiga mudden till elefanterna! Nu fick jag inspiration! Tackar! :)

    SvaraRadera
  2. Vilket gulligt set! Inser att jag är för feg som bara använder enfärgade muddar, randigt var ju urläckert!

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt! Gillar kombinationen med elefanterna och randiga muddar - läckert!

    SvaraRadera
  4. Supersnygga brallor!! Det är så fint med randig mudd.

    SvaraRadera
  5. Åh, vad pluttigt... Inte ska det väl vara svårt att ta betalt heller, jag tyckte det var jättelätt hehehe. Såg genast tyger framför mig som pengarna kunde läggas på... Fast å andra sidan kände jag ju inte tjejen som beställde av mig! Jätttefint med randiga muddar till.

    SvaraRadera
  6. Och så skulle jag ju säga om tunikamönstret, jag ska nog försöka mig på ett eget liknande tror jag. Fast det får vi väl se om det blir av... Om det inte gör det så kanske jag kan höra av mig igen ;-)

    SvaraRadera
  7. Det var verkligen fint med randiga muddar!!

    Och jag som har gått över till att hamra i knapparna igen. Nu har jag ju iofs ingen PRYM-tång, utan en billigare, men skänklarna har böjt sig på den så den funkar inte längre... Och jag drar mig lite för att köpa en prym-tång eftersom man då bara kan använda prymlknappar. Har jag hört.

    SvaraRadera
  8. Åh vad gulligt! Gällande kantbandspressarfoten så är den specialgjord för Coverpron. Vill även säga att jag blir jättestolt över att kunna inspirera någon :D.

    SvaraRadera
  9. DU ska få betalt för det du gör, det gör vi alla, och de är hur fina som helst. det är svårt jag vet, jag har samma problem, men du måste ha inkomst för det du gör, annars ...
    fina elefanter, men som sagt det är inte bara tyget, du gör nåt mer, så dina alster blir finare än någaonsin, jag älskar dem! börjar du fundera på överlocken, dags tycker jag om du får beställningar. jag köpte sekond hand, billig fråm lokala botiken, och har inte ångrast en endaste krona, tänk på!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails