onsdag 9 november 2011

Till största och minsta M!

Så har jag klarat av ytterligare lite nyttosömnad! Känns skönt för nu kan jag nog snart med gott samvete ägna mig åt lite glädjesömnad:) Minsta lille M har fått ytterligare lite påfyllning i byxgarderoben och största M har fått ett par nya svarta velour tights. Riktigt neutralt och kanske lite tråkigt men ack så praktiskt ur matchnings synpunkt.
För att göra de neutrala byxorna lite roligare fick de randiga muddar i benslut och midja och randiga fickpåsar. Funderade ett tag på att kanta fickan men vitt men eftersom den randiga mudden inte är riktigt riktigt vit så störde jag mig på att kantningen i sånna fall skulle bli vitare än fickpåsarna så då fick det bli svart kantning och svart avig trippesöm för att sy fast fickpåsen. Diskret och bra:) 
Tightsen är inte myckt att säga om. Fållade med bensluten med tvillingsöm på CP:n och sydde overlockade som vanligt fast resåren i byxan innan jag vände över och sydde fast den igen med tvillinsöm. Vem vet, en annan gång kanske jag provar att använda sömmen med avigsidan ut...

Mönster och tyg: Till puffisarna använde jag nya favorit mönstret och till tighsen har jag använt mitt vanliga tights mönster från Ottobre 4/2004. Syr fortfarande efter storlek 128 men förlänger benen till önskad längd och på storlekslappen står det numera 140. Svart velour från Stoff och Stil och randig mudd från Ohlssons.

Positivt: Nyttosömnad till viss del avklarad och nu kanske lite glädjesömnad:) Eller borde jag sy någon mössa först?

Negativt: Att jag missade att sy i namnlappen i sidsömmen så att det fick hamna i midjan ännu en gång. Så går det när man har bråttom!

Slutligen: Vart är vintern? Nu börjar jag längta efter snö så tillvaron blir lite ljusare!

5 kommentarer:

  1. Fina! Klassiskt men väldigt snyggt. Fina lappar också ;) kul att du använder dom :)

    SvaraRadera
  2. Så fina pösisarna är!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  3. De där byxorna du syr till lillM är verkligen superfina! Tycker det var bra att du skippade det vita, det randiga och effekten av det kommer bättre fram så här.

    Håller med dig, heja vintern och kylan -kom igen nu!

    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  4. Ser sköna ut! Mycket fint du har sytt på sistone!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails