måndag 21 november 2011

Mina svar till hemlisbyte jul!

Jag tyckte att det var så roligt att vara med i höstbytet att jag inte kunde låta bli att hänga med även på julbytet. Hoppas det inte kommer bli allt för stressigt att vara med nu när man har mycket annat att stå i inför jul! Här kommer iallfall mina svar till julbytet. 



1. Hur många barn har du och vilken sort?
Flicka 10 1/2, flicka snart 8 år och pojke 4år.

2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
Huvud: Ca 52 på tjejerna och 51 på sonen.
Kläder: Ca 140-146, 128-134 och 104-110 beroende på plagg. Byxor den mindre storleken och tröjor den större.
Skor: Ca 33-34, 30-31 och 28

3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
Storlek S, 34/36 och storlek 37-38 på skor.

4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
Medel på sömnad. Har virkat och stickat mycket tidigare men det var så länge sedan så jag får nog räkna mig som nybörjare numera:)

5. Någon annan hobby eller stort intresse?
Trädgård och annat pyssel.

6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
Jersey och velour.

7. Vill du ha en hel meter tyg eller går det bra med två halvmetersbitar?
Spelar ingen roll.

8. Är du allergisk mot något?
Nötter, kärnfrukter och pollen.

9. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
Gillar det mesta men är inte så förtjust i rosa.

10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Ingen men jag brukar ofast köpa Ottobre barn.

11. Nytt eller second hand?
Både och men mest nytt.

12. Pojk/flick eller unisex?
Både och.

13. Vilka material gillar du eller ogillar du?
Gillar jersey och velour men gillar inte syntet material.

14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Märkpenna, vita jersey knappar eller öljetter till Prym, vikresår, glittriga tuffa symärken.

15. Är det något särskilt mönster du letar efter?
Ett bra raglanmönster i storlek S, ett fint väskmönster och dessutom skulle vilja ha ett mönster på en rundstickad sjal eller sånna där söta små djur amigurumis.

16. Bor du i hus eller lägenhet?
Hus

17. Kaffe eller te?
Både och.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails