söndag 13 november 2011

Rävar bland molnen!

Som variation till alla byxinlägg kommer här en tröja i Lilofants härliga helikoptertyg.  Råkade ha en bild på tyget framme på datorn och direkt sonen såg det ville han ha en tröja i det tyget. Så det var inte annat att göra än att beställa hem en bit och samtidigt fick en bit blått Pippityg följa med hem. Nu kan jag inte riktigt bestämma mig för om jag ska behålla Pippi tyget för mig själv eller om jag ska dela med mig utav det till barnen... Lär väl visa sig så småningom! Just nu känner jag mig faktiskt riktigt sugen på att sy till mig själv. Har ett par bitar av Znoks violer som ligger och väntar:) Vet bara inte riktigt vad det ska bli utav dem, kofta tunika, klänning... Måste fundera lite till...och under tiden blev det en tröja till sonen:) 

Tröjan fick mudd i halsen eftersom jag inte orkade ta mig tid att prova bandkantaren denna gång heller! Typiskt att den ska ligga oanvänd nu när jag väntat på den sedan i somras! Nåja, snart ska jag nog våga prova! Kanske... Fick iallafall syguiden till CP:n i fredags och den underlättar onekligen fållningen en hel del:) Sedan blev jag lagom snopen när jag hämtade paketet som jag trodde skulle innehålla tyger från Mjuka tyger som jag väntat på ett tag och så var det bara en liten låda med en syguide som jag nästan glömt att jag skulle få. Nåja, om jag har tur kanske tygerna dyker upp imorgon!

Mönster och tyg: Samma mönster som här. Helikopter tyg från Lilofant och svart mudd från S&S.

Positivt: Att syguiden känns som ett bra hjälpmedel:)

Negativt: Att jag fortfarande inte vågat prova bandkantaren:(

Slutligen: Dela gärna med er med tips på ett bra tunika mönster till vuxen. Har ett bra från Svenska mönster men blev sugen på att ev prova något nytt.

Ha en fortsatt trevlig söndagkväll!

13 kommentarer:

  1. Förstår att sonen ville ha den :o)
    När jag försökte klicka hem det så var det tyvärr slut, lite sen ibland.

    Ska ta mig i kragen och försöka sy Onepiece till skruttan, vilket mönster var det du använde när du sydde, S&S?

    SvaraRadera
  2. Palven: Jag hade lite tur och hann precis få tag i en bit av tyget:) När det gäller OP så trixade jag till ett eget mönster med hjälp av ett mönster på raglan tunika, ett OP mönster från en tidning och en OP som en av äldsta dotterns kompisar beställt från Mysungar. Dottern ville nämligen absolut ha raglanärm och det har ju inte S&S mönster men annars har jag hört att det ska vara bra...

    SvaraRadera
  3. Jättefin! vad har du för inställningar för att få så snygg söm i raglanskärningen? När du testat bandkantaren kommer du inse att du inte hade nåt att oroa dig för. Den är jättesmidig :)

    SvaraRadera
  4. Så fin!
    Själv sitter jag och håller på med inställningarna till min bandkantare.. Får inte riktigt till det, men har inte ens suttit totalt en timme med min nya maskin än :-(.
    Lycka till! JAg har ju också en Elna 444, så hör av dig när det blir dax om jag har lyckats få till inställningarna då kanske jag kan hjälpa dig :-).

    SvaraRadera
  5. Superfin tröja!!

    Jag tycker inte att du ska vara rädd för bandkantaren - ny tycker jag det är jättekul att bandkanta med min!! Och det blir såååååå sjukt snyggt!

    Själv tycker jag det är svårt att få till den aviga trippelsömmen i raglanskärningen. Utbyter gärna tips och idéer!

    SvaraRadera
  6. Vill oxå ha en cp, men mammapenningen gör det nog inte möjligt på ett tag.
    Tyget är ljuvligt, tyvärr missade jag det innan det var slut!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  7. Åh så härlig, tyget är så underbart! Nu måste du våga ge dig på att bli vän med CPn;) det brukar ta ett tag att lära känna varandra;) lycka till!

    SvaraRadera
  8. Tjusig! Precis som alla byxor nedan. Angående blixtlås till OP så var den jag använde 6 mm, två vägs delad,.

    SvaraRadera
  9. Sååå snygg!!! Det tyget skulle min son se, då skulle han nog inte ge sig förrän jag kommit över en bit....

    SvaraRadera
  10. Jättefin tröja!! Spännande att se vad du hittar på med pippi-tyget och violerna!

    SvaraRadera
  11. Snygg tröja!
    Det tog mig en bra tid med innan jag gav mig i kast med min bandkantare, men när jag väl gjorde det så blev jag såå nöjd. Våga dig på det, du kommer bara att fråga dig själv varför du inte gjorde det tidigare, för det blir ju så snyggt resultat.

    SvaraRadera
  12. Hur använder man den justerbara syguiden, vad har man den till?? Fick med den när jag köpte min cp men har ingen aning om vad den ska vara till :-S

    SvaraRadera
  13. Superfin tröja å byxorna i förra inlägget är så läckra! Å testa bandkantaren för det är helt magiskt :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails