söndag 20 november 2011

Jag ser det snöar!:)

Ja, det är faktiskt sant, äntligen snöar det! Som jag har väntat på lite snö som kan lysa upp november mörkret. Bor man i Norrland så vill man faktiskt ha snö i november, eller jag tror iallafall att de flesta vill det!:) Efter att ha börjat kvällen med att komma i lagom julstämning genom att lyssna på tjejernas kör som övar som bäst inför kommande julkonserter hann jag med att sy ihop dessa två ut klippta mössor. Lagom när de var ihop sydda insåg jag att det faktiskt snöar. Snacka om timeing på årets första vintermössor!:)

Mönster och tyg: Klöver tyg från Michas beställt via Mjuka tyger och mössmönster från MaBy Me. Ubåtar från Znok och mössmönster från Doris och Assar. Bägge mössorna är fordrade med strechig micro fleece från Ohlssons.

Positivt: Äntligen snö! Hoppas den ligger kvar men så tur skulle jag väl inte tro att vi har...

Negativt: Att ubåts tyget är tämligen slut:( Har nog lite så det räcker till att sy en halskrage som matchar mössan men sedan är det verkligen slut. Typiskt att jag skulle snåla och köpta lite av just det tyget:(

Ha en fortsatt skön söndag kväll och en bra start på veckan!

4 kommentarer:

  1. Hurra för snön! Läääängtar!

    Fin-fina mössor, perfekt i tiden!

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Så fina mössor, och så underbart med snö!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  3. Söta mössor o härligt med snö :o) Här är det bara minus o mörkt. Men det lär väl komma några flingor snart....

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails