måndag 13 december 2010

Min stora "stjärna"!

Här kommer ett par livebilder på min äldsta dotter i tunikan i föregående inlägg. Man kan nog nästan säga att hon bott i den sedan den blev klar och det är väl ett gott betyg om något?! Det känns som om ett velour set är bland det skönaste man kan ha på sig under ytterkläderna en dag som denna då temperaturen legat mellan si så där -22-25grader... Brr,  så kallt! Tur att vi fått vara inne och mysa i eftermiddag och bla njutit av ett ursött lucia tåg på lillemans dagis. Finns det något rarare än små barn ut klädda till tomtar, pepparkaksgubbar, lucior, tärnor och stjärngossar som sjunger luciasånger efter bästa förmåga? Verkligen njutbart!

Hoppas ni alla haft en lika mysig lucia som vi och förhoppningsvis mindre kall! 

9 kommentarer:

  1. Snyggt ! Damen i fråga ser verkligen glad ut !

    SvaraRadera
  2. Åh så fin hon är, förstår att hon ser glad ut :)

    SvaraRadera
  3. Åh, vad skön å fin den ser ut, förstår att det är en favorit hos fina dottern.

    SvaraRadera
  4. Superfin! Just den stjärnvelouren valde jag bort vid förra beställningen från Jny för notab blev som vanligt lite för dyr ;-) Men när jag ser dina bilder så inser jag att den nog får följa med vid nästa beställning.

    SvaraRadera
  5. En riktigt strålande lucia!! Jättefin!

    SvaraRadera
  6. Åh, vad fin hon är! För andra året i rad är vi sjuka på lucia. Har faktiskt aldrig fått se lillan utklädd på dagis...:( Men får hoppas på nästa år! Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Vilken söt och tuff tjej du har! Visst känns velour helt rätt i kylan. Det är varmt, mjukt och skönt. Önskar bara jag hade en bit av stjärnvelouren hemma!

    Oj vad kallt ni har, här nere står termometern på -4 just nu och jag tror -15 är det kallaste vi haft hittills i vinter. Dock blåser det ofta så det gäller att klä sig rätt även här om man inte vill frysa.

    SvaraRadera
  8. En riktigt fin stjärna!

    Det positiva med kylan är att det är strålande vackert ute med härliga färger!

    Barnen har kanske vattkoppor så det blir nog inget av med luciafirandet på dagis...

    SvaraRadera
  9. så fin hon är i sin fina tunika!
    låter som du fattar precis vad min man meenade :-D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails