söndag 22 augusti 2010

Första höst plagget!

Okej, det är kanske inte så mycket höst över den här kjolen egentligen men det kändes ändå höstigt på något vis att sy i velour igen. Om man bortser från de turkosa bebis setet jag sydde för ett tag sedan så känns det som om det var lääänge sedan jag sydde i velour. Kul var det iallafall så nu känner jag mig sugen på att sy mer höst kläder. Har inventerat barnens garderober i helgen och ett och annat nytt plagg behövs visst köpas eller tillverkas har jag insett.

Mönster och tyg: Eget mönster i storlek ca 110/116. Rosa/röd stjärn velour från Mjuka Tyger och mudd från S&S.

Positivt: Att sömnaden flöt på och att det faktiskt känns roligt att sy höst kläder även fast jag gärna skulle ha sommar ett bra tag till.

Negativt: Att jag börjar jobba på tisdag, har ingen lust alls just nu...

Nu ska jag sätta mig vid symaskinerna en stund innan det är dags att försöka komma i säng lite tidigare än vanligt så jag orkar upp och kan följa med 6-åringen första dagen på förskoleklass.
Spännande och roligt!

2 kommentarer:

  1. Så fin kjol! Mysigt med velour, även det känns sådär med höst och jobb.

    SvaraRadera
  2. Söt kjol som säkert blir en favorit! Har också planer på att sy i velour nu när hösten nästan är här. Håller med dig om att det känns lite motigt just nu men snart är man inne i vardagen igen och då det brukar det ju kännas ganska okej!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails