lördag 8 augusti 2009

Det blommar...


Hoppas att ni inte är less på singoallor för här kommer en till!:)
Eftersom jag inte tycker att jag lyckats hitta/köpa så många tyger som passar min 8-åring tänkte jag att hon skulle få kolla in tygförådet och se om det var något hon ville ha. Hon föll för detta söta blommiga tyg och ville ha en singoalla klänning sydd. Sagt och gjort det var bara att sätta igång och här är resultatet! Tycker själv att klänningen blev väldigt sommar söt och dottern blev nöjd och använde den direkt så det måste ju vara ett gott betyg:)

Mönster och tyg: Återigen singoalla mönstret jag fått av ÄppelPäppel! Tyget är ett blommigt påslakan jag hittade på Röda Korset för 10:-. Sällan man syr i sånt billigt tyg kan jag tro!!!

Positivt: Att klänningen blev så söt, att dottern blev nöjd och fick en sval bomulls klänning i värmen. Att det billiga tyget kom till användning och att det finns mycket kvar av det.

Negativt: Inget, möjligen att klänningen skulle ha blivit sydd tidigare i sommar så att den hunnit användas fler varma dagar.

3 kommentarer:

  1. Har sagt det förut, en tjej kan inte få för många singoallor -tycker jag! :-)
    Denna var underbar! Ser så sval och skön ut! Bra pris på tyget också! ;-)

    /Madeleine

    SvaraRadera
  2. Så fin! (Nå går det mot sommer igjen!)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails