lördag 15 augusti 2009

Ännu mera får...




Nu har jag sytt mitt andra par mudd "knickisar" och jag måste säga att jag tyckte att det gick mycket lättare att få dit muddarna den här gången. Kan kanske bero på att jag hade inställningen att det skulle vara lite krångligt? Jag offrade en stor bit av det söta fårtyget som jag använde till solhatten jag sydde för ett tag sedan och när brallorna var klara kändes det helt rätt. Synd bara att jag klantade mig först och klippte ut två likadana ben:( Jösses, vilken tur att jag precis hade tyg så det räckte till ett nytt ben annars tror jag att jag hade blivit galen. Så kan det gå när man har bråttom och ska hinna så mycket som möjligt under lillemans middagsvila! Nåja, det felaktiga byxbenet kan säkert komma till användning. Jag sparar det och de andra tygresterna så räcker de nog till ännu en solhatt iallafall. Måste ju se om jag kan få till en med bättre passform än den förra!


Mönster och tyg: Tyget kommer från ett rea örngott jag köpte för 25:- på Åhlens , mudden kommer från Stoff och Stil och mönstret är mitt eget.


Positivt: Att det gick lättare att sy mudden den här gången och att mudden passade bättre.Att byxmodellen gör att de kommer att kunna användas läänge:)


Negativt: Att jag tycker att mudden är lite slapp i kvalitén. Inväntar mudd från Mjuka tyger så får vi se om den känns bätte... Att det är så lite kvar av det söta tyget och att det är slut på Åhlens:(

3 kommentarer:

  1. Älskar fåren!!
    Du får uppdatera oss om hur mjuka tygers mudd är. Stoff och stil var bäst förut, men de har bytt leverantör.. jag håller med dig, den är för slapp nu..

    SvaraRadera
  2. Snygga bralls! Ledsen att jag tipsade dig om Stoff och Stils mudd, beställde kort därefter också mudd därifrån och upptäckte att den inte alls var densamma! Har tydligen bytt leverantör. Trist! :(

    SvaraRadera
  3. Jättefina, snyggt tyg! Trist med S&S, ska bli kul att höra hur Mjuka tygers är..
    Kul att du är med och tävlar hos mig!
    /Anna

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails