måndag 30 april 2012

Stjärnor är toppen!:)

 En kort stjärntopp har sett dagens ljus! Måste bara säga det igen:-Oj, vilket roligt material det här glitter materialet är!:) Roligt att kunna göra enfärgade plagg lite roligare. Speciellt nu när barnen börjar tycka att många av de fina tyger som kommer hela tiden är lite väl barnsliga. Nu har jag beställt hem svart glitter och även något slags vanligt vitt och svart stryka på material så det lär nog bli fler plagg med diverse styka på grejor till sommar garderoben.:) Har inventerat barnens sommar kläder och kan konstatera att yngsta dottern har så hon klarar sig och mer därtill så jag ska nog koncentrera mig på att sy/köpa till den äldsta och yngsta av barnen 
Valde att fålla tröjan med CP:ns trippel söm. Kändes enkelt och fint till den glittriga stjärnan. Hade stjärnan varit svart hade det nog blivit svarta sömmar men det får bli en annan gång. Glömde i brådskan att sy fast JuMel märket i sömmen men det gick ju alldeles utmärkt att sy fast den på detta vis också.

Mönster och tyg: Turkos jersey från Jny och eget mönster i storlek 134.

Positivt: Glittermaterialet.

Negativt: Att jag fick sprätta fållen för att den blev så sned eftersom fållguiden åkte i sidled utan att jag märkte det. Känns som om det alltid är något som krånglar när jag ska sy numera. Det enklaste plagg kan ta en halv evighet att få klart för att det är något som trasslar:(

Slutligen: Nu ska jag snart iväg och jobba några timmar innan det blir dags för grillning och besök vid majbrasan till kvällen. Trevlig Valborgs!

9 kommentarer:

  1. Snygg modell! Är du nöjd med glittermaterialet? Håller det i tvätt och så menar jag. Det är ju en sak att sätta på mössor som åtminstone jag inte tvättar så ofta och något helt annat att sätta på tröjor och så som tvättas oftare!

    SvaraRadera
  2. jag har en bit glittergrejs hemma, nu måste jag ju testa! snygg modell på top!

    SvaraRadera
  3. Snygg! Har länge tänkt göra någon liknande modell på topp till dottern, nu blev jag bara mer sugen!

    SvaraRadera
  4. Så här långt är jag nöjd med glitter materialet men har inte en susning om hur det håller efter tvätt. Kanske inte är lika nöjd när jag provat tvätta... Har dock för mig att jag läst i nån fb grupp att det håller bra så jag får hoppas på att det stämmer:) Kul att ni gillar modellen!

    SvaraRadera
  5. Superläckert! Har själv inte testat glittermaterial, men köpt några färdiga applikationer nu som jag väntar på att få hem. =) Ska bli kul att testa.

    SvaraRadera
  6. Supersnyggt! Mössan med i inlägget under! Skönt ryggen är bättre.

    Kramis Madeleine

    SvaraRadera
  7. Hittade glitterhjärtan på en FB-sida. Får bort plasten så jag kan stryka på dem, men inte plasten som skyddar själva motivet :oS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört/läst att det kan vara svårt att få bort ovansidan på plasten men för mig gick det bra. Den var rätt tjock men jag "rullade" stjärnan lite i en av spetsarna och då släppde plasten så pass att jag fick en bit att dra i och sedan var det inga problem.

      Radera
  8. Jättetuff tröja!!
    Jag har också lekt lite med detta glittermaterial och gillar det precis som du.. Kul att kunna göra lite enkla plagg men med roliga tryck..

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails