lördag 5 maj 2012

Cirklar till dottern!



Första plagget till äldsta dotterns sommar garderob blev den här toppen i det super fina cirkeltyget från Mjuka tyger. Nu när toppen är klar önskar jag nästan att jag hade varit lite egoistisk och sytt den till mig själv istället:) Tycker att tyget är så fint och det som är kvar räcker nog inte till mycket mer än en mössa eller liknande och mer finns ju inte att köpa. Har iof kvar de två andra färgställningarna av tyget men den här turkosa färgen är helt klart min favorit. Toppen är det inte mycket att orda om, snabb och enkel att sy. Tvekade lite över hur jag skulle sy halsen men det slutade med infodring och fåll med tvillingsömmen på CP:n. Nog blir det fina tvillingsömmar med CP:n jämfört med de på den vanliga maskinen! Synd bara att jag ibland får kämpa så förbaskat för att få till inställningarna på den arma covern!

Mönster och tyg: Eget mönster i storlek 146 och härlig jersey med cirklar från Mjuka tyger.   

Positivt: Att toppen är snabb och enkel att sy!

Negativt: Att det snöat hela dagen och nu är hela gården täckt av snö igen!!!

Slutligen: Ska jag rita ett liknade mönster till mig själv. Tror jag skulle trivas i en sån modell:)

4 kommentarer:

  1. Jättesnygg, jag skulle nog också trivas i den modellen! =)

    SvaraRadera
  2. Det enkla blir i bland det bästa :o)

    SvaraRadera
  3. Snygg, satt just och tänkte hur du har fått till halsen så fint, infodring, det ska jag försöka komma ihåg.

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg!! Sömmanrna blir så fina med CP:n (är lite avis ska erkännas ;))

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails