onsdag 24 mars 2010

Molning beställning!

När jag sydde den här bodyn till en liten tjej ville även hennes snart 9-åriga stora syster att jag skulle sy något till henne och här är resultatet, en tunika i Jnys härliga röda jersey moln med randiga tighta ärmar. Jag har länge varit sugen på att sy just den här tyg kombon men det har inte blivit av eftersom jag inte hittat randig mudd som passat tillräckligt bra ihop med de röda molnen. Nu hade jag iallafall turen att få tag på de sista 40-50 cm hos MG tyger i samma veva som M:s mamma bestämde sig för att det var just den här kombon de ville ha. Ibland ska man ha tur! Hur kul det än är att sy söta små bebis plagg så är det iallafall bra mycket mer smickrade att få beställningar från de något mer kräsna 9-åringarna!:) Hoppas nu bara att mottagaren blir lika nöjd som min dotter blev när vi snabb provade tunikan! Dottern ville gärna ha en själv men av princip har jag ingen direkt lust att sy en exakt likadan, speciellt inte eftersom tjejerna är klasskompisar, så hon får nog klara sig utan eller så får hon nöja sig med en likadan fast i annan färg...

Så här ser tunikan ut på! Inte direkt världens bästa kort men vi hade bråttom så det får duga, nu kan vi iallafall stilla mottagarens mammas nyfikenhet!:)


Mönster och tyg: Eget mönster i storlek ca 134. Röd moln jersey från Jny design och randig mudd från MG-tyger.

Positivt: Att sömnaden flöt på och att kombon röda moln och randig mudd blev precis så bra som jag hoppats!

Negativt: Inte ett dugg!

11 kommentarer:

  1. Men så snyggt! Förstår precis det där med kräsenhet, det börjar redan när de är 5-6 har jag förstått...

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg kombination! Syr du ärmen puffig med resår eller blir den det när man syr ihop det randiga med molntyget?

    SvaraRadera
  3. Håller med om att kombinationen blev superbra. Så härligt med det randiga muddtyget! Blev verkligen inspirerad...

    SvaraRadera
  4. Mamman är supernöjd av resultatet=)
    Och skulle dotter vilja ha likadan då skulle min M bli väldigt glad att få vara likadan=D
    Tack du är bäst..

    SvaraRadera
  5. Snygg! Här började kräsenheten runt 2.5 år... Hoppas pojken blir lite mindre kräsen, hehehe

    SvaraRadera
  6. Grymt snygg kombo!!!! Grymt snygga ärmar!!!!

    (Här har kräsenheten också redan börjat..... :-))

    SvaraRadera
  7. Vad fin den blev och vad snyggt den sitter. Jag förstår att dottern ville behålla den :D.

    SvaraRadera
  8. Vad snyggt med randig mudd på ärmarna! Den idén snor jag nog till någon kreation framöver =)!!

    SvaraRadera
  9. Moln + randigt = skitsnyggt! Tack för din kommentar, kul att få inspirera, och att här få bli inspirerad!

    SvaraRadera
  10. Supersnyggt! Ska sy en vårjacka i Axens molntyg och hade funderingar på randigt foder och det får det nog bli.

    SvaraRadera
  11. wow, så kul men moln och rander, me like!
    vad menar ni? jag trottsålder här, går det inte över? börjar den igen, fy vad tuff! kramar till er

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails