söndag 28 mars 2010

Glada små bebis elefanter!

En body har jag hunnit med idag även fast snön formligen har vräkt ner sedan i går kväll och jag har varit tvungen att vara ute i snösvägen inte mindre än två gånger. Typiskt nog passade min käre man på att befinna sig på grabb skoter resa i fjällen just när detta galan snöande satte igång. Jag tror inte att jag överdriver om jag säger att det säkert har snöat 20-30 cm på ca 1 dygn! Jag kan lova att våren känns lååångt borta just idag:( Nåja, den som väntar på något gott heter det ju...

Bodyn är det väl inte så mycket att säga om eg, jag har använt samma mönster som till denna, och blev nöjd även denna gång. Nästa lilla projekt blir ett par matchande byxor så blir setet komplett och redo att pryda en liten nyföding.

Mönster och tyg: Delvis omgjort mönster i storlek 62 från Ottobre 4/2004. Johannas glada elefanter från Znok och röd mudd från Mjuka tyger.

Positivt: Att bodyn blev klar, den har funnits i tanken länge!

Negativt: All eländig snö!!! På den första bodyn jag sydde tyckte jag att jag töjde kantbandet för mycket nedtill och den här gången tyckte jag att jag töjt det lite för lite... Verkar som att det är svårt att få till det perfekt men när man tänker efter så är det ju faktiskt inget som syns någonstans för bebisar har ju oftast byxor och inte bara body på sig:)

8 kommentarer:

  1. Nej!?!? Har ni fått ännu mer snö?? Ojoj. Här nere i södern har vi inte fått ngt, men har mycket snö kvar som ska tina...

    Jättesöt body!

    SvaraRadera
  2. Så fint med röda kantband till elefanterna! Förstår att du är lagom trött på all snö. Här börjar det bli vår och jag har nog aldrig uppskattat snödroppar och krokus så mycket som efter denna långa vinter. Håll ut, våren är nog på väg till er också :-)

    SvaraRadera
  3. Japp, lika mycket snö i grannstan... Kan det komma mer snö nu undrar man ju...=)

    Söt body och fint med rött till!

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt med röda kantband! Hoppas verkligen att ni får vår snart. Här har det inte varit särskilt vårigt idag. Mest grått och kallt.

    SvaraRadera
  5. Superfin färgkombination! Usch och fy för mer snö, här har snön precis försvunnit å jag håller tummarna för att det inte ska kommma mer...

    SvaraRadera
  6. Superfin!! Blir så avis på er som gör så fina bodys! Vad är hemligheten för att få kantbanden så fina?

    SvaraRadera
  7. Jjättefint med de röda kantbanden till!! Och mer snö??? Hoppas det finns lite kvar när jag kommer hem...

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar body! Det ska bli roligt att se de matchande byxorna. Hoppas att även ni blir av med snön snart. Här har vi monterat studsmattan idan :D.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails