lördag 31 mars 2012

Mönstrat värre!:)


Först och främst tack för hjälpen med rensning av tygförrådet! Vad skönt det känns att rensa lite när man beställt massor med nya tyger:) Fick en blixtsnabb leverans från Jny förra helgen och här är första plagget i ett par av de nya tygerna. När jag köpte tygerna trodde nog inte att jag skulle kombinera ihop just dessa två men både jag och sonen blev förtjusta i kombon och den färdiga tröjan blev ju faktiskt riktigt kul. Zig zag tyget är väl inte kanske det allra vårigaste men de ljusa ärmarna lättar upp det hela lite grann och med dessa turkosa eller dessa limegröna byxor till blir det nog rätt snyggt om jag får säga det själv. 

Funderade lite dit på om jag skulle bandkanta ärmsluten eller hur jag skulle göra men det slutade med bara en vanlig fåll med CP:ns aviga trippelsöm och vanlig mudd i halsen. Snabbt och enkelt kan man ju tro men halsen blev för tight och så orkade jag inte byta till svart tråd i ol och det blev så fult med vit ol söm att jag fick göra om halsen igen. Eftersom den var för tight så klippte jag bara bort mudden och sydde dit ny med svart tråd denna gång och det blev så mycket snyggare. Huga, vad jobbigt det är att vara petig ibland...

Mönster och tyg: Mönster från Ottobre i storlek 104 men med förlängda ärmar och fram och bakstycke så tröjan motsvarar nog en 110 skulle jag tro. Tyg från Jny design.

Positivt: Alla nya tyger och fler från Liandlo på ingång:) Rensningen i tyghyllan som dessutom förde med sig att jag hittat två tjejer här i stan som också syr. Att sonen gillar sin nya tröja!

Negativt: Att mönsterpassningen av fram och bakstycke blev galen. Ränderna stämmer inte så bra som man skulle önska fast jag tyckte att jag tänkte på allt när jag klippte så stämde de inte överens när jag skulle sy. Så irriterande, men ingen kommer att tänka på det, och säg det köpe plagg som är helt perfekt?! 

Slutligen: Hoppas jag på att hinna sy lite mer i helgen nu när mitt sy rum inte längre är invaderat av en sjuk make:)

Ha en fortsatt trevlig helg! 

3 kommentarer:

  1. Tuff tröja!! Kul när barnen vill vara med och matcha, oftats tycker jag det blir väldigt bra när de är med och funderar...även om jag först tycker att kombon verkar lite tokig :)

    SvaraRadera
  2. Vilken cool kombo och tröja! Blev fint med täcksömmarna på ärmfållarna.

    SvaraRadera
  3. Cool!
    Här blir det inte mycket gjort har en hundvalp som följer varje steg jag tar. Å eftersom han inte riktigt är rumsren törs jag inte gå in i syrummet ;o)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails