måndag 15 april 2013

Nya vårmössor!

Efter några fantastikt soliga veckor med underbara dagar med tempertaturer kring nollan, eller som mest några plusgrader, och kalla nätter har det nu äntligen varit ett par dagar med riktig värme i luften. Snön smälter och det är dags att lägga undan vinterjackor och ta fram lite svalare vårjackor. Vips så var det igår läge för lite möss sömnad så att barnen hade några nya fina mössor att matcha sina nya skaljackor med idag :) Kul när man kan fixa det så snabbt själv! Zig-zag mössan är äldsta dotterns, den blå sonens och de två understa yngsta dotterns. Alla har dock samma storlek så det går ju att låna av varandra :)

Mönster och tyg: Eget lite baggy mössmönster. Zig-zag, stjärnor och blommor från Jny och blå/röd/vita stjärnor från Liandlo.

Positivt: Härligt med vår värme!

Negativt: Att slalom säsongen lider mot sitt slut!

Slutligen: Fick jag med mig "boken" med stort B från Bibblan idag så nu ska här ritas några mönster till mig själv :) Väntar även hem ett fint omlott mönster till topp och klänning så snart kanske det kommer att syt något kul till mig själv?! :)      

3 kommentarer:

  1. Ser att ni oxå fått lite mildare väder ;o)
    Var till Kläppen igår och tog förmodligen det sista åket för säsongen. Men ärligt talat så ser jag mer framemot att få bada än att åka slalom ;o)

    SvaraRadera
  2. Fina! Ser fram mot att se dina plagg ur boken sen!!
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails