tisdag 9 april 2013

Gula trafikmärken!

Ännu ett av sonens favorit tyger har blivit en tröja. Detta härliga tyg från Strömming har faktiskt legat till sig i tyghyllan ända sedan förra sommaren. Jag kunde som vanligt inte välja så jag köpte tyget i både gult, grönt och svart :) Förra sommaren fick sonen den här gröna t-shirten och inför denna sommar fick det bli en gul variant! Lika men ändå olika! :) Ser på bilden att tröjan ser krokig ut i högra sidsömmen men det är som vanligt bara jag som inte har orkat ta fram strykjärnet och pressa sömmen lite...

Mönster och tyg: Mönster i storlek 116 från Ottobre, jersey från Strömming design och röd interlock från Liandlo till bandkantningen.

Positivt: Sonens sommargarderob är som sagt snart fylld...:)

Negativt: Om jag inte slutar sy åt sonen blir hans sommar garderob snart överfull...  

2 kommentarer:

  1. åh vad fin! jag BORDE verkligen börja sy på min abarns sommarkläder!

    SvaraRadera
  2. Gult och rött är ju bara såååå fint!/Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails