torsdag 7 februari 2013

Möss race!

Hade ett mindre möss race förra helgen då jag sydde inte mindre än fem mössor medan barnen lekte med kompisar eller roade sig själva :) Jag hann även med att klippa ut ett linne åt mig själv och en tröja till lilleman. Inte för att han behöver ännu en tröja utan för att han vill ha den! Roligt så länge han gillar det mamma syr :) Som ni ser så var det bara två av fem mössor som fastnade på bild. Alla utom den svart/vita, som jag faktiskt tänker ha själv, kommer att vara priser i ett lotteri på Cheerleading DM här i Boden den 10 mars.

I övrigt har jag faktiskt varit egoistisk i veckan och ritat av bla ett Onion mönster, klippt, sytt och nästan piffat färdigt en "Cecilia klänning", som den kallas i en fb-grupp jag är med i. Hoppas på att visa några bilder när det sista piffet kommer på plats under morgondagen eller till helgen. Så roligt att jag äntligen kommit till skott och prioriterat mig själv! Det gav som väntat mersmak :)

Mönster och tyg: Eget lite baggy mössmönster. Svart/vitt tyg från Liandlo och rosa/vitt från S&S. En liten virkad blomma fyndad på återvinningen och ett par knappar från gömmorna.

Positivt: Att jag äntligen sytt till mig själv, att jag är nöjd och att sömnaden för en gång skull inte trasslade :)

Negativt: Skulle väl vara min beslutsamhets ångest då. Vilket mönster ska jag prova först och i vilket tyg ska jag sy och med vilket piff? Ilands problem!!!    

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails