måndag 25 februari 2013

I väntan på...

...att jag ska lyckas bestämma mig för vad jag ska sy till mig själv och i vilket tyg beställde sonen en  ny helikopter tröja. Den förra jag sydde är rätt väl använd och börjar vara för liten. Detta blir iallafall helt klart den sista långärmade tröjan som sys den här vintern. Nu är det t-shirts som gäller om det ska fyllas på nått mer i sonens garderob. Det är något magiskt med att han alltid vill ha något sytt i de tyg jag gräver fram och funderar på att sälja... Så var det med detta tyget och det är definitivt inte första gången det händer! Får nog bli bättre på att inte lämna sånna tyger framme om jag nu verkligen vill göra mig av med dem :) Konstigt nog är det lite svårt att skiljas från vissa tyger ibland...  


Mönster och tyg: Mitt favorit raglan möster från Ottobre och tyger från Lilofant.

Positivt: Att sonen som vanligt är nöjd :) Det är väl bara en tidsfråga innan han inte vill ha hemsytt längre...

Negativt: Att jag lyckades göra ärmarna för långa så jag fick klippa av dem en bit och sy om bandkantningen. 

Slutligen: Hoppas jag på att jag snart ska kunna bestämma mig för vad jag ska sy och i vilket tyg :) Har för många idéer så jag inte vet vart jag ska börja och det är då det brukar bli något helt annat istället...   

2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails