lördag 29 maj 2010

Morfars maskiner

Tänk att jag bara inte kan låta bli att köpa bara en liten bit av de flesta av alla härliga tyger som hela tiden dyker upp! Tyg hyllan är överfull och tiden finns inte att sy av allt fint som ligger och så vill jag bara ha mer och mer av allt ändå. Hur botar man detta tygköps begär egentligen?! Tips mottages tacksamt:)

Nog för att det går mot sommar men eftersom det känns som om lillemans lång ärmade tröjor antingen börjar bli lite små eller har sett sina bästa dagar blev det iallafall en långärmad tröja av Jnys härliga "Morfars maskiner" tyg. Tyget känns verkligen sommrigt både till färgen och kvaliten och lilleman är så klart nöjd med sin nya tröja. Bilar och maskiner är bara bäst!!!

Mönster och tyg: Tröj mönster i storlek 98/104 från Äppel Päppel, tyg från Jny och mudd från S&S.

Positivt: Att tyget är härligt sommrigt!

Negativt: Att jag som vanligt glömde storlekslappen:(

Att tänka på: Kom ihåg att använda detta sätt att sy kantband runt halsen nästa gång! Har ju gjort så de senaste gångerna och det blir ju så mycket bättre men nu gick det fort och blev "halv" fel:)

9 kommentarer:

  1. Enda sättet att övervinna en frestelse är att falla för den - Oscar Wilde

    /Maria

    SvaraRadera
  2. Åh så fin! Jag har inte köpt något morfars maskiner-tyg, men det skulle inte förvåna mig om jag skaffar det på nåt sätt till slut ändå. Det känns som att ju längre man står emot att inhandla ett nytt tyg desto större begär får man efter det när man ser allt fint som andra syr av det :-)

    SvaraRadera
  3. Å tack för det supertipset om muddkanten!!
    Fin tröja! Gillar också tyget, men jag tycker tyvärr att det är för dyrt att beställa därifrån.. Dumsnål kanske????

    SvaraRadera
  4. Åh, helt underbar! Blev sugen på det tyget nu...hehe...Jag är precis likadan som du vad gäller tygsuget! Har inga råd att ge där kan jag säga. Är det interlock eller jersey? Väldigt fin tröja!

    SvaraRadera
  5. Här är en till med ett enormt tygsug.. väntar tre tygleveranser och längtar såå tills de kommer! Jättegullig tröja du sytt! Förstår att lillkillen är helnöjd!

    SvaraRadera
  6. Underbar! Känner igen tygsuget...

    SvaraRadera
  7. Den ser ju fin ut på den här bilden i alla fall, men det är klart att mitt sätt är det allra bästa ;)

    Här blir det inga morfars maskiner faktiskt, men jag har mjuka tygers fordon i fyra färgställningar, så vi reder oss liksom ändå... :) För övrigt går jag på Oscar Wildes linje här ovan så jag kommer inte heller med några goda råd...!

    SvaraRadera
  8. Superfin! Tyvärr har jag samma köpbeteende själv... Får helt enkelt köpa fler hyllor oxå ;-) Biltyget till solhatten jag sydde kommer från IKEA, både billigt å fint!

    SvaraRadera
  9. Miiaoo: Jag kan bara inte motstå JNY:s tyger och tycker att de är värda varenda krona.
    Äppel Päppel: Det är jersey och den är underbart sommrig och faktiskt rätt lätthanterlig:)
    Hello: Jag kan bara hålla med om att ditt sätt är bäst!:)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails