tisdag 19 augusti 2014

Pyjamas!

 

Dagarna rusar och jag inser att trots att jag sytt en del, om än mindre än vanligt, har jag inte visat ett enda plagg här på evigheter. Kanske dags att sluta blogga? Tid är en brist vara så det är kanske bättre att sy? Men ändå, det är lite kul att se ty tillbaka på allt som sytts under åren och konstatera att jag hela tiden lär mig något nytt :) Får fundera lite... Detta tyg fick jag i ett hemligt paket i våras. Tyckte det var för barnsligt för sonen men han beställde genast en sommar pyjamas. Sagt och gjort här or den :) Sonen nöjd, mamman nöjd :)

Mönster och tyg: Tyg från Myran och LO. Mönster på linne från Ottobre. Även byxan utgår från Ottobre men är lite omgjort.

Positivt: Nöjd son! Som fått beröm för sin pyjamas i sommar :)

Negativt: Hösten och vardagen närmar sug med storm steg...


1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails