måndag 17 februari 2014

Cross hojjar!




T- shirt tillverkningen fortsätter med ännu ett kul tyg som kommit under 2013. Sonen älskar ju allt vad fordon heter och det enda som saknas på tyg just nu är nog skotrar :)  Som vanligt finns många tyg som ligger och väntar på sax och maskin så många fler fordons tröjor lär det bli framöver ...Jag har ju haft vissa problem med halsar sydda med 4 vik och interlock på sistone. Tycker de töjer sig och blir tråkiga :(  Slutligen tog jag äntligen mod till mig och gjorde om bandkantaren till 3vik och kantade med S&S mudd istället. Trasslade som vanligt med inställningarna men fick till en ok söm till slut. Hoppas jag har kvar lappen där jag noterade inställningarna!  Resultatet blev bra och halsen verkar inte töja sig. Peppar, peppar! Nu måste jag beställa mer mudd...Vet ni någon annan mudd med bra kvalite förutom S&S mudd?

Mönster och tyg: Mönster  Young Designer från Ottobre i storlek 128. Cross hojjar från Lilofant (tror jag det var) och röd mudd från S&S

Positivt: Att jag äntligen testat 3 vik! 

Negativt: Att jag inte får något sytt! 

5 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails