fredag 29 mars 2013

På flygplatsen!


Ännu ett tyg som sonen ville beställa vid första anblicken :) En sommrig t-shirt ville han ha och här är den. Passar perfekt med tanke på vår planerade Turkiet resa i slutet på maj.      

                                   
Använde samma mönster som på pirat tröjan och glömde än en gång att klippa extra sömnsmån i halsen så denna gång fick det bli vanlig mudd runt halsen för att den inte skulle bli för vid. Mudd så klart även i ärmslut så det blev någon ordning på matchningen :) Lustigt nog så tyckte jag faktiskt att det var smått besvärligt att sy mudd! Hade jag aldrig trott innan jag blev vän på riktigt med min bandkantare :)

Mönster och tyg: Mönster Riff i storlek 116 från Ottobre. Flygplats tyg från Liandlo och mudd från Stoff och Stil.

Positivt: Ännu en sommrig tröja klar! :)

Negativt: Skulle väl vara missen med sömnsmånen då...

Slutligen: Ytterligare 3 t-shirts till sonen på g sedan börjar nog hans sommargarderob vara mättad... Dags att ta tag i min egen och tjejernas :)

Ha en trevlig långfredag!  

2 kommentarer:

  1. så fin! låter väldigt härligt med en resa i maj!

    SvaraRadera
  2. Härlig t-shirt! Förstår att han gillar den!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails