söndag 3 mars 2013

Blommigt på benen!

Har sytt ett par tights till yngsta dottern i ett av mina favorit tyger från Jny Design. Tycker detta tyg är så härligt färgglatt och tänkte att det kan vara kul som tights eftersom det matchar många enfärgade linnen i dotterns garderob. Hon har godkänt dem men det återstår iallafall att se om de kommer att användas...Känns lite oklart om de verkligen är hennes stil numera...De vet vad de vill och inte vill ha de där små 9-åringarna!

Mönster och tyg: Mönster från Ottobre. Samma som jag alltid använder till tights. Otroligt nog syr jag fortfarande efter storlek 116 på bredden och över rumpan men förlänger dem upptill och nedtill till 134/140. Tyget kommer som sagt från Jny och resår som alltid från Bibbi.

Positivt: Att det är några plagg till sommar garderoben på gång :)

Negativt: Att jag när jag skulle bandkanta mitt linne i samma tyg upptäckte ett hål på ena sidan av framstycket :( Oklart om hålet hela tiden funnits på tyget eller om någon råkat göra hål i det... Kan ju vara jag själv eller något av barnen... Tur jag hade mer tyg iallafall :)

Slutligen: Vilken färg tycker ni jag ska bandkanta mitt linne med? Svart eller cerise?   

2 kommentarer:

  1. Älskar också det där tyget! <3

    SvaraRadera
  2. Härliga tights!! Cerist röstar jag absolut på till ditt linne!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails