söndag 20 juni 2010

Biltröja till sonen och en livebild!

Jakten på ett bra raglan mönster går vidare och nu har jag testat ett från senaste Ottobre. Tyvärr hade inte sonen lust att prova tröjan när den väl var klar så jag vet egentligen inte hur den sitter på men det ser iallafall ut att kunna vara en bra modell. Jag skulle tro att den åker på när han ska till dagis imorgon bitti och beroende på i vilket skick den är när han kommer hem så kanske jag kan bjuda på en livebild då:)

Det var ett tag sedan jag använde mig av fuskcover söm så jag slog till och använde den till raglan sömmarna. Sedan blev jag lat och orkade inte trä om maskinen så det fick bli fuskcover även i sid sömmarna. Jag tycker själv att det blev riktigt snyggt! Nästa gång ska jag nog ta mig i kragen och prova flatlock sömmen istället och se hur den blir...

Mönster och tyg: Raglan tröja Riff från senaste Ottobre i storlek 98. Turkos/blå jersey fordon från Mjuka tyger och röd mudd av okänt ursprung.

Positivt: Jag är nöjd med färgkombon och sonen gillar tröjan trots att han inte ville prova den...:)

Negativt: Skulle vara regnet som vräkt ner här hela helgen:( Nu får det allt bli sommar igen!!!

Att tänka på: Glöm inte att prova flatlock sömmen nästa gång!

Sist av allt en livebildörngotts toppen! Den ser verkligen mer blaskig ut i färgerna på bilden än vad den gör i verkligheten, den är faktiskt riktigt sommrig och blir nog snygg till vita jeans eller en vit kjol jag har...

9 kommentarer:

  1. Jättefin raglanis! Han kommer säkert att vilja ha den hela tiden sen.

    Ser superfin ut på din tröja oxå!

    Håller med om regnet och det konstiga är att det har varit skurar och uppehåll hela tiden så att ´man verkligen inte vetat om det ska bli regn eller om det var färdigt...

    SvaraRadera
  2. Fina överdelar du sytt :-).

    SvaraRadera
  3. Gillar verkligen sömmen du använder, får fortfarande inte till min =( mera övning!

    SvaraRadera
  4. Grattis! Du vann ett halsband hos mig! Nu får vi hoppas att sommarvärmen kommer! Hör av dig vilken färg du vill ha på glashjärtat.

    Jättefin raglantröja och vilken snygg örngottstop du sytt!

    SvaraRadera
  5. Ursöt och somrig, vill ha! Tack för alla fina kommentarer och din stoooooooooooooor tålamod, vi hörs snart, kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Biltröjan med raglanärm är väldigt snygg! Jag har sett den i senaste Ottobre och jag gillar modellen! Håller på med en klänning och bloomers till min 1-åring ur det numret :-). Örngottstoppen passar dig finfint! Få se om jag hinner sy min i sommar, snart åker vi på semester norrut!

    SvaraRadera
  7. Vilka snygga kläder!! Tröjan med rödkantning var jätte fin.

    SvaraRadera
  8. Snyggt med rött till de blå fordonen å superfin örngottstopp!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails