söndag 14 oktober 2012

Bilar är bäst! :)


Oj, vad sonen fått vänta på denna tröja!!! Men den som väntar på något gott heter väl, eller hur? Efter sju sorger och åtta bedrövelser är den iallafall klar och ja, jag har använt den förhatliga bandkantaren som är roten till allt ont. Iallafall till att inte tröjan blivit klar på mååånga veckor... Oj, så fint det blir och så snabbt det går att sy kantband med bandkantare OM man bara först lyckas med bedriften att få till alla inställningar som de ska vara så att sömmarna hamnar där de ska var och finishen blir så där perfekt som man vill att den ska vara. Tyvärr, tyvärr jag lyckades inte med den bedriften denna gång men det fick bli tillräckligt bra... och tröjan är iallafall klar. Lovar att jag inte ska bandkanta nästa tröja, lika bra att ta paus från bandkantaren om det ska bli något sytt denna höst :) Men nej, ge upp tänker jag inte göra! Bara ta en liten paus... och sedan testa alla bra tips jag fått:)

Mönster och tyg: Mönster i storlek 116 från Ottobre,samma som till denna tröja. Bilar tyg från FB grupp och svart interlock från Liandlo till kantning.

Positivt: Att sonen är nöjd och att bandkantaren blivit använd efter drygt ett år i en låda!

Negativt: Att jag inte får till sömmarna där jag vill att de ska var:(

Slutligen: Mer sytid önskas! Har massor av idéer både på barn och vuxen plagg som bara väntar på att bli verklighet men ack så lite tid!

3 kommentarer:

  1. Ojojoj har två här som skulle dö avundsjukedöden om de fick se denna tröja!!! Suuupercool!

    SvaraRadera
  2. Vilken kille skulle inte bli glad av få denna fina tröja ;o)
    Har oxå köpt tyget på FB-gruppen och min brorson väntar tålmodigt på en baggymössa. Men det har varit fullt upp....

    SvaraRadera
  3. Här är ännu en som skulle älska en Bilartröja! Men jag har inte köpt det tyget, han fick av det turkosa Bärgarn-tyget tidigare, hehe.
    Jättefin blev den trots krånglig bandkantare =) !

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails