söndag 30 december 2012

Vinterns första höst och vår mössor! :)

Helt otroligt men dessa är faktiskt de enda mössor jag sytt under denna höst! Måste vara evigheter sedan jag inte sydde mer än två mössor under en höst och dessa två kom faktiskt inte till förrän i december och då var det helt säkert vinter på riktigt :)  Blev faktiskt "fast ropad" av en tjej på stan på min lunchrast för en tid sedan. Jag har tidigare sytt en mössa till henne och nu undrade hon om jag hade lust att sy ännu en? Gott betyg på den första mössan tolkar jag det som. Lovade iallafall att sy en vid tillfälle och i slutändan blev det två hon fick välja mellan. Gissade själv på att hon skulle välja den blommiga och så blev det också, lustigt när man har tänkt rätt så där! :) Om det är något som känner ett behov av en randig baggy mössa till vuxen så är denna till salu för 100:- plus ev frakt.

Mönster och tyg: Eget möster och helt underbara tyger från JNY design-det blommiga och Strömming design -det randiga.

Positivt: Roligt att få en mössbeställning bara så där :)

Negativt: Att jag fortfarande inte fått något sytt till mig själv! :(   

Slutligen: Önskar jag er alla ett gott slut och ett gott nytt år! Själv önskar jag mig fler sy timmar och hoppas på att blogga lite mer under nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails