tisdag 20 november 2012

För omväxlings skull...

 ..har jag sytt ett par byxor istället för ännu en tröja tills sonen :) Tröj förrådet är som sagt nästan fullt så nu står några velour muddisar på agendan. Jag är så nöjd så länge sonen vill ta på sig velour brallor för det känns verkligen som det perfekta plagget under överdags byxor eller overall. Risken finns väl att han bara ska ha jeans när det blir dags för förskoleklass till hösten men än så länge får jag välja :) och då blir det mest velour muddisar.    

Första paret ut blir dessa grå med svarta detaljer. Blev faktiskt mycket snyggare färdiga än jag trodde, om jag får säga det själv?! :) Inser att det ser ut som att fickorna sitter på olika höjd men det är bara på bilden, tack och lov!

Mönster och tyg: Mönster High Jump i storlek 116 från Ottobre 4/2011. Grå velour och svart mudd från Stoff och Stil och svart/vit randig jersey från Liandlo till fickpåsar.

Positivt: Att byxsömnaden är påbörjad och att ytteligare två par är utklippta. Att modellen passar perfekt även om dessa blev snudd på för långa.

Negativt: Inget! Skulle vara längden då men barn har ju en tendens att växa så snart passar det nog perfekt :)       

5 kommentarer:

  1. Riktigt snygga byxor i sin enkelhet!

    SvaraRadera
  2. Snygga byxor! Snygggt och kul med fickor men ändå lättmatchat till tröjor när byxorna är i svart och grått.

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga byxor.Jätte snygga.Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefina! De där fickorna är för kul, de piggar upp och är både roliga och snygga!
    Håller med om att velourmuddisar är det bästa nu på höst och vinter. Mina killar gillar det också än så länge vi får väl se vad vi skriver om ett år ungefär... ;-)

    Ser fram emot nästa spännande alster...
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails