söndag 10 juni 2012

Min Sew-Along plånka!


Karinottilia har ju som bekant kört ett gäng Sew-Alongs under vintern/våren. Jag var med på den första, då vi sydde en väska, men sedan har projekten inte passat mig och definitivt inte min brist på sy tid så jag inte varit med på fler förrän nu då det skulle sys en plånbok. Ett lagom projekt för mig just nu och som dessutom fick bli ett "använd det du har" projekt. Plånboken var enkel att sy, iallafall med Karins utmärkta instruktioner som hjälp. Tyvärr var jag galen nog att inte följa dem till punkt och pricka och då är jag heller inte nöjd med resultatet! Fick för mig att kortfickorna skulle bli för sladdriga eftersom tyget var så tunt så jag strök på mellan lägg även på den delen och detta gjorde att plånboken blev nog så klumpig och svår att sy ihop på ett snyggt sätt. Nåja, nästa plånbok kan bara bli bättre!:)

Mönster och tyg: Karins utmärkta mönster. Blommigt tyg från en duk köpt på Åhléns och rutigt tyg från Stoff och Stil.

Positivt: Att det är skoj med Sew-Alongs och att det var roligt att sy plånboken. En bra present att ge bort om man blir så nöjd med den att man vill ge bort den vill säga:)

Negativt: Att jag strök på det där mellanlägget som inte skulle vara där:(

Slutligen: En vecka kvar att jobba innan semester/f-ledighet. Hoppas jag hinner med att sy iallafall något sommar plagg till mig själv!

2 kommentarer:

  1. Den blev jättefin! Det är så olika vilka tyger man väljer, kanske hade det blivit toppen med mellanlägg på kortfickorna? Man måste ju pröva! Nästa kommer du att bli helt nöjd med :)

    SvaraRadera
  2. (försökte kommentera igår?) Den ser jättefin ut!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails