lördag 25 juni 2011

Natt ugglor!

Min äldsta dotter insåg i början på veckan att hon inte hade ett enda kortärmat nattlinne i rätt storlek i sin garderob så det var inte annat än att leta lämpligt tyg i tyghyllan och sy ett. Det här härliga uggle tyget har legat till sig sedan förra sommaren och åter igen beror det mest på att jag fått för mig att tyget är lite för barnsligt för alla mina barn. Nåja, jag ska nog inte säga att det är för barnsligt för en drygt 3 1/2 årig kille men han föredrar ju som bekant fordon, verktyg, drakar, dinosaurier etc så han har fått slippa ugglor.
Nu när stora tjejen skulle välja natt linne tyg så föll valet på ugglorna och även om det kanske är lite för fint för att bara sova i så känns det fint att ha använt upp största biten av tyget. Använde ett orange tyg från S&S till ärmar för att bryta av lite och för att spara en bit av uggletyget som kanske ska få bli ännu en sommar pyjamas åt lilleman. Tycker att det blev fint med orange till så jag blev lite sugen på att sy pyjamas i samma färgkombo...
JuMel märket fick ta plats bak på ryggen och nattlinnet fållades med en av mina favorit dekorsömmar. Sömmen är fin men återigen blir jag så sugen på en covermaskin så fållarna kan bli riktigt riktigt snygga!

Mönster och tyg: Mönster från Ottobre,samma som här. Ugglor från Znok och orange tyg från S&S.

Positivt: Att ugglorna kommit tilll användning! Bäst av allt är iallafall att vi fick njuta av både sol och värme på midsommar afton fast meterologerna utlovat mer eller mindre ösregn!:)

Negativt: Inget!

Ha en fortsatt trevlig helg! 

7 kommentarer:

  1. Härligt nattlinne!
    Uggletyget är jättefint men precis som dig så är det ingen här hemma som vill ha det....
    Kul att ditt kom till användning nu, mina barn brukar inte få så fina tyger i sina sovplagg ;)

    SvaraRadera
  2. Knallfin nattkjole. Stilig med oransje til uglene:)

    SvaraRadera
  3. Jättefint nattlinne!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  4. Jättehärligt nattlinne! Min treåring har ugglorna som favorit och vill helst bara ha sin uggletröja här hemma. Den börjar dock bli lite liten så jag får väl sy en till sanrt :-)

    SvaraRadera
  5. Den så så herlig ut! Ønsker meg en selv ;)

    SvaraRadera
  6. Verkligen jättefint nattlinne! Vad snyggt det blev med orange till uggletyget.

    SvaraRadera
  7. Orange var verkligen perfekt till ugglorna! Nattlinnet blev jättefint och uggletyget känns faktiskt inte det minsta barnsligt i dennna kombo av tyg,färg och modell val! Lyckat!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails