torsdag 14 april 2011

Några vår mössor och en scarf!

Ett säkert vårtecken är att produktionen av vårmössor ökar!:) Här är några jag sytt under veckan. Jag gjorde ju ett eget mössmönster som jag förminskat något för att passa barn i olika åldrar eller snarare med olika huvudstorlek. Två beställda mössor och två till mina egna barn. Robottyget dök äntligen upp här förra fredagen och även fast lilleman helst ville ha en robot tröja tyckte jag att möss behovet var större så först fick det bli en vår mössa och en matchande scarf. Lite missnöjd var han häromdagen när han ville ha sin robot tröja när han skulle till dagis och jag ännu inte hade sytt någon... Kanske bäst att försöka prioritera det?!:)

Mönster och tyg: Eget möss mönster. Samtliga tyger från Jny förutom robotarna som kommer från Mjuka tyger.

Positivt: Att jag fixat fler storlekar på mössmönstret och att det verkar funka:) Att det är vår!:))

Negativt: Usch vilken suddig bild det blev!:( Hinner inte ändra för nu är det dags att åka iväg och jobba...

Slutligen: För er som undrar så hade jag på mig tunikan på jobbet och det kändes riktigt bra:)

7 kommentarer:

  1. Fina! Molnen är bara såå fina.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  2. Här är det oxå vår på gång. Nästan all snön är borta på gården. Så efterfrågan på mössor ligger i luften ;o)
    Robottyget var coolt, det har jag lyckats missa ;o)

    SvaraRadera
  3. Såå fina!! Kul att mönstret blev lyckat! =) Jag skulle också behöva fixa ett möss-mönster, för bebisar under 2 månader...Svårt med så små!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails