onsdag 7 augusti 2013

Grr!




Det var riktigt länge sedan jag fick äran att sy till yngsta dottern men när hon fick se detta Leopard fläckiga tyg hos MeMbA design fick jag genast en beställning.Ett par tights och en "magtröja" var det som beställdes och så snart tyget var tvättat och torkat var det bara att skrida till verket och klippa och sy. Eftersom det inte är fullt lika mycket stretch i tyget som det oftast är i jerseytyg valde jag att sy en storlek större än jag brukar. Tur var det för tightsen blev ändå nog så trånga nedtill när foten ska igenom, väl på sitter de bra. Dottern är nöjd och har nått nytt i höst garderoben :)


Mönster och tyg: Tights mönster från Ottobre 4/2004 och eget mönster på tröja. Leoprint från MeMbA design.

Positivt: Att vi fått njuta av sol och bad till slut!

Negativt: Att sonen växt ur de flesta av sina långärmade tröjor. Hoppas hemsytt fungerar även fast han börjar Förskoleklass...

1 kommentar:

  1. Fint! Känner igen det där med förskoleklass. Har samma situation här. Hoppas att jag kan få sy till honom ett litet tag till...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails