tisdag 12 mars 2013

Coola bilar!

Detta läckra fotoprint tyg från Stoff och Stil blev så klart sonens favorit vid första anblicken. Eftersom jag gör mitt bästa för att fylla sommar garderoben var det ju extra bra att han helst av allt ville ha en t-shirt i tyget :) Först ville han ha den helt i biltyget, sedan med röd/vitt stjärn tyg på ärmarna och slutligen valde jag att sy den endast i biltyget och med röd bandkantning. Tröjan har redan används ett par dagar och ligger just ny och väntar på en ny fåll eftersom fållen av någon skum anledning gick upp. Brukar inte hända när det inte blivit några hoppstygn vid sömnaden... Så klart har jag hunnit byta tråd i CP:n så nu är det bara att trä om och sy om! Aldrig kul, men nödvändigt!
En lite större bild på samma tröja.

Mönster och tyg: Mönster i storlek 116 från Ottobre, fotoprint från S&S och röd interlock från Liandlo.

Positivt: Plagg nr 2 i sommar garderoben fixat! :)

Negativt: Fållen som gick upp!

Slutligen: Nu ska jag sy klart mitt linne och klippa ut ett par t-shirt till :)

4 kommentarer:

  1. Så snygg, det där tyget är så läckert!

    SvaraRadera
  2. Snygg! Precis det tyget jag tänkte klippa i härnäst :-)

    SvaraRadera
  3. Verkligen supercool! Jag kan förstå att den blev favvo direkt :)!

    SvaraRadera
  4. Jättefin! Å min mellandotter skulle älska detta tyget, jag har inte visat henne det än..

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails