söndag 9 januari 2011

Längtar till sommaren!


Hittade dessa underbara sommar bilder när jag kollade igenom våra bilder i Photo Shop häromdagen. En dag som denna då det har toksnöat från morgon till kväll och vi fått skotta gården inte en utan två gånger längtar man verkligen efter sol och värme. Visade aldrig några livebilder på sommarens enda sydda solhatt men här kommer de nu i januari istället! Denna solhatt var ju eg bara ett test av mönstret innan jag skulle sy en Blixten McQueen solhatt åt sonen men någon sån blev det aldrig utan han hade nog mest kepa hela sommaren. Får ta mig i kragen och sy en "Blixten" hatt åt honom i god tid till nästa sommar istället.


Bilderna är tagna på en härlig liten långgrund sandstrand som vi hittade på vår husvagns tripp till Seskarö i juli. Vi letade efter strand som skulle finnas på andra sidan ön mest för att vi skulle få se nått annat än campingen. Efter körande på små grusvägar i skogen hittade vi denna strand som nog inte var den vi letade efter men en liten pärla ändå. Långgrunt och folktomt var det och väldigt lugnt och skönt!






Visst ser det underbart ut med sommar, sol, sand, värme och ett svalkande havsbad?!





12 kommentarer:

  1. Vilka underbara sommarbilder! Ja, jag längtar också till sommaren. Efter att halkat runt på blankis heladagen och blivit våt i snön så tycker jag det räcker för denna vintern!

    SvaraRadera
  2. ah, man blir ju helt sjuk...sommar!!

    SvaraRadera
  3. Min rygg är helt slut av allt skottande. Längtar efter sol och värme. Men inte min sambo, han har åkt till alperna för att åka slalom , tokfransen ;o)

    SvaraRadera
  4. Ryggen är helt slut här oxå, Söckersött bild av underbara sönnen!

    SvaraRadera
  5. Vad ljuvligt det ser ut, man kan inte fatta att det kan se ut så här i Sverige en dag som idag!/Åsa

    SvaraRadera
  6. Ja, det var verkligen härliga sommarbilder du bjuder på! Men en liten tröst är ju att snart kommer alla fina vårtyger och då kan vi ju sätta igång och sy en massa fina vår och sommarkläder. Ett steg närmare vår och värme!

    SvaraRadera
  7. Åh nä du får inte frestas såhär med sommar!!

    SvaraRadera
  8. Ja du, vem lägtar inte till sommaren! Barnen tjatar också om att de vill ha sommar. "Tyst nu och åk pulka", försöker jag. ;-)

    SvaraRadera
  9. Mer, mer, mer... det räcker med vinter nu. Fast det blir ljusare om dagarna i alla fall ;). Så söt liten kille med en jättesöt liten hatt!

    SvaraRadera
  10. Tack för en sommarbild. Det är som sagt nu den behövs!!!!

    Moln och solhatt gör sig väldigt bra ihop. Och vad fint att du har testkört innan det blir dags för riktiga eldprovet, i sommar kanske sonen är mer sparsmakad också (tänk den tiden när det bara var att trycka på barnen kläder och de satt kvar på kroppen...)

    SvaraRadera
  11. Åh så härligt, men jag föredrar faktiskt vintern och hösten med, framför sommaren...

    Den där solhatten har jag spanat in tidigare, den är suuuperfin!!! Gillar den modellen bäst av alla. Har jag tur så har killarnas huvud växt jättemycket så de inte kan ha sina hattar från förra året (de var då superstora så föga troligt..)

    Kram

    SvaraRadera
  12. Jaaa.... vill också ha sommar! Just nu känns det helt overkligt att kunna gå ut i bara t-shirt o än mindre att ta ett dopp i havet!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails